بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

میانگین صنعتی داو جونز سود اولیه خود را از دست داد و با افت اندک ۰.۰۳ درصدی در ۳۴٫۷۴۶.۲۵ واحد بسته شد.
ارزش سبد بورسی سهام عدالت در هفته دوم مهرماه به میزان 3 درصد رشد کرد تا کاهش هفته‌های پیشین ارزش این شرکت جبران شود.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس درباره اختصاص سهام عدالت به جاماندگان گفت: مرکز پژوهش‌‌‌های مجلس بررسی‌‌‌هایی کرده و نظرش بر این بود که می‌شود منابع این کار را تامین کرد اما به هر حال نظر دولت قبلی بر این نبود و همکاری مناسبی با مجلس انجام نداد. به همین دلیل کاری از پیش نبردیم.
در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۹۴ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۷۰۷۷.۱۰ واحد بسته شد.
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: روند معاملات بازار سهام تا پایان سال ۱۴۰۰ چندان نگران کننده نیست و می توان شاهد شرایطی مثبت در این بازار برای سرمایه گذاری باشیم.
رئیس کمیته بازار سرمایه مجلس درباره نصب ماینر در بورس تهران و مقصران آن، گفت: ماینرها از خرداد ۱۳۹۹ به مدت چند ماه در بورس نصب و حدود ۳ بیت کوین نیز استخراج شده است.
​شاخص کل بورس در روز دوشنبه ۱۲ مهر و در پایان معاملات روز با رشد ۸ هزار و ۳۶ واحدی همراه شد و به یک میلیون و ۴۸۴ هزار واحد رسید و مثبت به استقبال تعطیلات آخر ماه صفر رفت.
عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس از شروع تحقیق و تفحص از سازمان بورس و شرکت های تابعه و محورهای آن خبر داد و گفت: این طرح حداقل ۶ ماه تا یکسال زمان می‌برد.
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: انتظار داریم در ماه آبان و آذر شاهد روندی پایدار در معاملات بازار باشیم و پیشنهاد ما به سهامداران، سرمایه گذاری در صنایع پیشرو است.
یک کارشناس بازار سرمایه با بیان این که در مهر ماه شاخص کل به میزان 3 تا 4 درصد احیا شده است؛ گفت: این روند به منزله قطع امید از بازار سرمایه برای سرمایه‌گذار نیست.
دستورالعمل تاسیس و فعالیت مشاور سرمایه گذاری نوع دوم و همچنین اساسنامه شرکت مشاور سرمایه‌گذاری نوع دوم ابلاغ شد. شرکت مشاور سرمایه‌گذاری نوع دوم در قالب شرکت سهامی خاص و از مصادیق شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری موضوع بند ۱۶ مادۀ ۱ قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران است.
اس‌اندپی ۱.۲ درصد جهش کرد و به ۴,۳۵۷.۰۴ دلار رسید در حالی که کامپوزیت نزدک ۰.۸ درصد رشد کرد و به ۱۴,۵۶۶.۷۰ واحد بازگشت.
عرضه های امروز(شنبه) طبق روال روزهای شنبه سیمانی ها از نوع تیپ یک و دو و عرضه های فردا(یکشنبه) از نوع تیپ 5، مرکب، پوزولانی و پوزولانی ویژه، سفید و پرتلند آهکی خواهد بود؛ که البته ممکن است به حجم عرضه روز یکشنبه افزوده شد.