بورس قرمز ماند

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه با ۷۱۹۱ واحد کاهش همراه شد.
تصویر بورس قرمز ماند

به گزارش سایت خبری پرسون، بورس اوراق بهادار تهران امروز که با عرضه اولیه شرکت کرومیت در فرابورس همراه بود، در یک روند کاهشی قرار گرفت، بگونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با از دست دادن ۷۱۹۱ واحد معادل ۰.۳۵ درصد به رقم ۲ میلیون و ۳۸ هزار و ۸۷۵ واحد رسید.

همچنین شاخص هموزن با کاهش ۶ واحد به رقم ۷۰۲ هزار و ۱۴۰ واحد رسید. ارزش روز بازار در بورس تهران به بیش از ۷ میلیون و ۸۰ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز افزون از ۶.۶ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۲۹۶ هزار فقره معامله و به ارزش ۴ هزار و ۵۷۳ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز قرمز شدند، البته میزان کاهش زیر یک درصد بوده بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۰.۳۵ درصد کاهش یافتند، اما با معیار هموزن بدون کاهش بودند.

شاخص آزاد شناور ۰.۳۹ درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس ۰.۵۲ درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۰.۱۶ درصد افت کرد.

امروز نماد کشتیرانی جمهوری اسلامی بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته و برعکس نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس، فولاد مبارکه، بانک ملت، ملی مس و گل‌گهر و سرمایه‌گذاری غدیر بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشته‌اند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با ۶۳ واحد کاهش به رقم ۲۴ هزار و ۹۷۶ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و ۴۰۳ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس ۴۱۰ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از ۴.۵ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۱۹۰هزار معامله و به ارزش ۳ هزار و ۵۲۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

شاخص کل و شاخص قیمت در فرابورس نسبت به روز گذشته ۰.۲۵ درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن به اندازه ۰.۵ درصد رشد کردند، شاخص بازار اول فرابورس ۰.۲ درصد افت کرد و شاخص بازار دوم فرابورس ۰.۲۷ درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای برق و انرژی پیوند و بندری سینا بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای آریا ساسول، ایران‌خودرو دیزل، پتروشیمی زاگرس، فولاد هرمزگان و صبا تأمین بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته‌اند.

منبع: همشهری آنلاین

558755