بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

خودروسازان از کم شدن ضرر بعد عرضه محصول در بورس کالا خبر می دهند، وجه منفی ماجرا چیست و چطور می شود به قیمت عادلانه ای رسید که نه زیان انباشته خودروسازان بالا رود و نه مردم ضرر کنند.
با توجه به اینکه هر چهار تا پنج سال قیمت مسکن تحت تاثیر تورم و رشد بازارهای موازی به یکباره دچار جهش می شود و ارزش روز دارایی مردم نسبت به رشد قیمت خانه دچار افت می شود.
بورس نه تولیدکننده کالاست که سیاستگذاری مربوط به کیفیت و میزان تولید را مشخص کند و نه خریدار کالاست که بخواهد کالا را با قیمتی پایین‌تر تصاحب کند و وظیفه حرکت نقطه ثقل قیمت را جهت حفظ موازنه دارد.
به تازگی شرکت فرابورس ایران اقدام به در پیش گرفتن رویه‌ای نادرست، برخلاف سیاست افزایش نقدشوندگی نمادهای معاملاتی گرفته و بجای کاهش حجم مبنا، در برخی از نمادهای معاملاتی حجم مبنای روزانه را درصدی از کل سرمایه شرکت تعیین کرده است.
بر اساس آخرین آمار ثبت نامی نزدیک به ۱۰میلیون نفر برای ۲۰هزار خودرو ثبت‌نام کردند. طبق محاسبات از ۸۵میلیون نفر جمعیت کشور ۷۳میلیون نفر به دلایل مختلف از جمله اینکه صاحب خودرو یا زیر ۱۸سال هستند، نمی‌توانستند شرکت کنند. از ۱۲میلیون نفر باقی مانده ۱۰میلیون نفر شرکت کردند. این یک لاتاری ملی به تمام معنا است.
رئیس سازمان بورس: خودروسازان را آتش زدند

انتقاد عشقی از «لاتاری ملی» قرعه کشی خودرو

رئیس سازمان بورس با انتقاد از «لاتاری ملی» قرعه کشی خودرو گفت: انباشت زیان ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی یقینا قابل ادامه نبود و این صنعت در صورت ادامه روند قبل، حتما با یک توقف تلخ مواجه می‌شد.
اگر فردی از بورس کالا خودرو خرید و در مرحله نهایی منصرف شد باید مجموعا ۵/۵ درصد از ارزش کل معامله را به عنوان خسارت یا هزینه فسخ معامله پرداخت کند.
مدیر نظارت به بورس‌ها سازمان بورس اعلام کرد علی‌رغم درخواست ایران‌خودرو عرضه دنا پلاس در بورس کالا لغو نشده و ثبت سفارش در حال انجام است.
ناظران علت ریزش بازار را در دو عامل اثر لایحه بودجه دولت و توقف عرضه خودرو در بورس کالا جست‌وجو می‌کنند. خصوصا آن که پس از انتشار خبر دستور سازمان بازرسی برای توقف عرضه خودرو در بورس، به سرعت فشار فروش در نمادهای بزرگی مانند خودرو و خساپا دیده شد.