تبدیل سهام عدالت استانی به کلاف سردرگم

رییس پیشین سازمان بورس با اشاره به اینکه سهام عدالت استانی به کلاف سردرگم تبدیل شده است، گفت: با عواملی مثل افزایش قیمت حامل‌های انرژی و سود بانکی موثر بدون ریسک ۳۵درصدی بانکها، حاشیه سود شرکتهای بورسی به ۱۳درصد رسید.
تصویر تبدیل سهام عدالت استانی به کلاف سردرگم

به گزارش سایت خبری پرسون، مجید عشقی در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان بورس که با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد، گفت: در مقطعی دراثر فشار بودجه برای جبران ناترازی حاشیه سود شرکتهای بورسی نصف شد، این درحالی است که در ابتدای دولت افراد مختلف وعده های متعدد برای بهبود اوضاع بورس در کوتاه مدت را ارائه کرده بودند.

وی افزود، امروز 70درصد معاملات روزانه بازار مربوط به انواع صندوق‌های بدون ریسک و پر ریسک است. در ابتدای دولت این اشخاص حدود 25درصد معاملات بود.

رییس پیشین سازمان بورس گفت: تا کنون320مجوز نهاد مالی داده شده است . امروز 1040نهاد مالی از کارگزاری تا نهاد مالی مجوز فعالیت دریافت کرده و مشغول فعالیت هستند.

عشقی گفت: در این سه سال اتفاق مهمی دیگری که رخ داده پرداخت سود نقدی به صورت متمرکز از طریق سجام انجام میشود. همچنین بعد از الکترونیکی شدن گواهی حق تقدم امکان تداوم افزایش سرمایه از این مسیر مهیا شد.

وی افزود، توثیق الکترونیک اوراق بهادار، توسعه صندوق های بخشی مختلف، اصلاح دستور العمل حاکمیت شرکتی در طول این سه سال نهایی شد.در بودجه 1403 اصلاح بند س تبصره 6 زمان قابل توجهی از سازمان بورس گرفت اما خوشبختانه اصلاح شد. از سوی دیگر با اصلاح بخشی از قانون مالیاتی افزایش سرمایه ها تسهیل شد.

عشقی گفت: سهم بازار سرمایه از تامین مالی موثر در سال 1402 طی یک روند صعودی به سی درصد رسید.در دوسال اخیر سفره‌های استانی بازار سرمایه برای آشنایی بنگاه‌های کوچک و متوسط در دستور کار قرار گرفت. چالش دیگری وقت شورای عالی بورس را به خود درگیر کرد، موضوع سهام عدالت و شرکتهای استانی بود.

وی افزود: هم اکنون تقسیم‌دارایی متوفیان الکترونیکی شده است اما خود سهام عدالت استانی به کلاف سردرگم تبدیل شده است. تا کنون مجمع هفت استان برگزار شده باید یک راهکار جامع طراحی شود تا سهام این شرکتها باز شود.

منبع: تسنیم

764968

سازمان آگهی های پرسون