تابلوی بورس قرمزپوش ماند / شاخص راه رفته را برگشت

در حالی که هفته گذشته شاخص به بالای مرز 2.1 میلیونی صعود کرده بود، امروز این کانال را از دست داد.
تصویر تابلوی بورس قرمزپوش ماند / شاخص راه رفته را برگشت

به گزارش سایت خبری پرسون، در معاملات روز یکشنبه 18 شهریور ماه 1403، شاخص کل بورس تهران 13 هزار و 612 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 88 هزار و 39 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش 271 واحدی در رقم 661 هزار و 424 واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس 4 واحد افت کرد به رقم 21 هزار و 256 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش 150 واحد به سطح 114 هزار و 179 واحد رسید.

خروج پول حقیقی از بورس تهران

روز یکشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 84 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.

امروز نماد نوری بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 25 میلیارد تومان بود. پس از نوری، نمادهای فملی و شپدیس بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای پترول، شکام و وخارزم تعلق داشت.

نمادهای اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس

امروز نمادهای فولاد، فملی و شپنا نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای پارس، اخابر و وتجارت نمادهای سبزپوشی بودند که بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای حسینا، خاور و ارفع بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل داشتند و نمادهای زاگرس، وسپهر و انتخاب بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد فولاد بیشترین تراکنش را داشت و پترول و وخارزم در رتبه‌های بعدی بیشترین تراکنش قرار گرفتند. در فرابورس نیز شفام، شکام و خاور بیشترین تراکنش را داشتند.

ارزش معاملات‌ بازار سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 9 هزار و 812 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 2 هزار و 563 میلیارد تومان بود که 26 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با رشد 8 درصدی نسبت به روز سه‌شنبه به رقم 3 هزار و 309 میلیارد تومان رسید.

جدول ارزش معاملات‌

در معاملات امروز نماد پترول بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 101 میلیارد تومان بود.

پس از پترول، وخارزم بیشترین ارزش معاملات را داشت و فولاد رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد فملی و شفام در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام ذوب با تعداد 685 میلیون و 716 هزار و 443 سهم در صدر قرار گرفته است. پترول در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وخارزم تعلق داشت. دو نماد فولاد و حفارس نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس

در معاملات یکشنبه، 123 نماد صف خرید داشتند و 138 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 0.5 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 658 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 10 درصدی به رقم 423 میلیارد تومان رسید.

منبع: مشرق

763780

سازمان آگهی های پرسون