بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در ادامه بررسی‌ها پیرامون ظن استفاده از اطلاعات نهانی در معاملات روزهای منتهی به ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت ماه، تعداد ۴٠ کد مظنون بر اساس الگوی رفتاری مشکوک، شناسایی و جهت صدور مجوز بررسی‌های دقیق‌تر، به دادستان کل کشور معرفی شدند.
شاخص کل بورس تهران در مبادلات روز گذشته تحت ‌تأثیر رشد چند روزه قیمت دلار با ۲درصد افزایش مواجه شد و توانست بار دیگر از مرز ۲میلیون واحد عبور کند؛ با این حال شاخص کل هنوز ۲۵درصد با قله تاریخی خود فاصله دارد و به‌طور دقیق مشخص نیست آیا روند نزولی شاخص که از ۱۷اردیبهشت آغاز شده متوقف شده است یا خیر.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به اینکه برای فروش متری مسکن در بورس همه موارد لازم انجام شده است، گفت: برای عرضه مسکن در بورس باید یک بخشنامه یا دستورالعمل از سمت سازمان بورس ابلاغ شود.
بعد از ابلاغ مصوبه جدید شورای عالی بورس به زودی مجامع شرکت‌های استانی سهام عدالت که ۳۰ ماه متوقف بودند، برگزار خواهد شد. کارشناسان معتقدند این موضوع می تواند موجب ایجاد موج جدیدی از عرضه ها در بازار سرمایه شود.
معاملات دیروز بورس تهران با روند نزولی شاخص کل آغاز شد و تا پایان به نزول ادامه داد. بدین ترتیب شاخص کل قرمز شد و شاخص هم وزن نیز بیش از 13 هزار واحد افت کرد که بیشترین نزول هر دو شاخص در مرداد ماه بود.
بورس امروز با افت قابل توجه ۲۹ هزار واحدی به سطح یک میلیون ۹۶۷ هزار واحدی رسید و افت ۱.۵ درصدی را تجربه کرد. شاخص هم وزن نیز با افت ۱۳ هزار ۷۷۶ واحدی به ۶۹۷ هزار واحد رسید. با توجه به افزایش عرضه‌ها در پایان معاملات امروز بازار فردا چگونه خواهد بود؟
سازمان بورس و اوراق بهادار با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد خبر توقف فعالیت بورس کالا کاملا کذب بوده و این خبر در راستای تشویش افکار عمومی و آسیب رساندن به روند بازار سرمایه است.
نوسان‌ها‌ی بازار بورس طی ماه‌های اخیر، پر تعداد و پرتکرار بوده است. شاخص کل بورس تهران در جریان معاملات روز چهارشنبه در نیمه ساعت ابتدایی بازار، کاملاً منفی بود؛ اما بخشی از افت جبران شد و ارزش معاملات در آخرین روز کاری هفته گذشته حوالی ۷ هزار میلیارد تومان شد.
در بازار امروز شاهد بازگشایی نماد فولاد مبارکه از مجمع عمومی عادی سالیانه بودیم که با رشد ۱.۸ درصدی همراه شد و تأثیر هزار ۳۰۰ واحدی مثبت بر شاخص گذاشت.
رییس قوه قضاییه با بیان اینکه یکی از مسائلی که امروز در باب آن فضاسازی می‌شود و برای مردم نگرانی ایجاد می‌کند مسئله بورس است، گفت: من الان هیچ قضاوتی نمی‌کنم اما به هر ترتیب سازمان بازرسی، شورای عالی بورس و دولت، موضوعات این عرصه را برای مردم توضیح دهند و تبیین کنند تا دشمن نتواند از این مقوله سوء‌استفاده کند و خدایی‌ناکرده این موضوع به یک مشکل تبدیل شود.
اگرچه سخنگوی دولت صریحا تغییر نرخ گاز خوراک صنایع را تکذیب کرده، اما این روزها شاهد انتشار اخبار و شایعاتی در خصوص تغییر نرخ گاز خوراک صنایع در رسانه ها هستیم که مشخصا هدفی جز سلب اعتماد سهامداران ندارد.