بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس با نماد «زپارس» در سه ماهه ابتدای سال جاری از محل فروش محصولات کشاورزی و دامپروری به درآمد عملیاتی ۳۹۸ میلیارد تومان دست یافته که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۹۱ درصدی داشته است.


با اخبار خوب از افزایش مقداری و مبلغی قراردادهای شرکت کشتیرانی دریای خزر (حخزر) و هم چنین خرید سه فروند کشتی، انتظارات بالائی از سودسازی را ایجاد کرده است و شنیده می شود کف سود سال جاری 1200 خواهد بود.
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه، یکم شهریورماه) با هشت هزار و ۳۵۲ واحد افزایش، در ارتفاع یک میلیون و ۹۴۶ هزار واحد ایستاد.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد؛

ضرورت هدایت نقدینگی به سمت معاملات رسمی و شفاف طلا

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بازاری تحت عنوان گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا راه‌اندازی شده که مردم به جای ورود به بازارهای غیررسمی طلا و ارز می‌توانند با هر میزان نقدینگی در این بازار شفاف اقدام به سرمایه‌گذاری در بازار طلا کنند
شاخص کل بورس بعد از چندین روز منفی امروز در وضعیت مثبت معامله شد. شاخص کل بورس طبق پیش بینی دیروز عمل کرده و رشد ۴۰۰۰ واحدی را تجربه کرده است.
شاخص کل بورس امروز روند نزولی هفته و روز گذشته را ادامه داد و با کاهش حدود ۳۰۰۰ هزار واحدی، روی یک میلیون و ۹۵۴ هزار واحد ایستاد.
رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با تاکید بر لزوم هدایت سرمایه‌های مردم بدون واسطه در مسیر تولید گفت: طی پنج سال گذشته، حجم سرمایه‌گذاری مردم در بازار سرمایه ۱۸ برابر شده است، یعنی مردم خود را در مسیر اقتصادی پیدا کرده‌اند.
دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت با تاکید بر این که در حال حاضر هیچ ثبت نامی برای سهام عدالت انجام نمی شود، تاکید کرد: برای دریافت سود سهام عدالت نیاز به ورود به هیچ درگاه اینترنتی نبوده و لازم به پرداخت هیچ هزینه ای هم نیست.
رئیس سازمان انرژی اتمی، اقتصاد هسته‌ای را مقوله‌ای بسیار ارزشمند و شکوفا دانست و تصریح کرد: در این مقطع زمانی در سازمان انرژی اتمی ایران، مبنا را بر استفاده از فرصت‌های بازار سرمایه گذاشتیم، زیرا اقتصاد‌های شکوفا در جهان از فرصت‌های بازار سرمایه بهره می‌برند؛ ما نیز قصد داریم در افق ۲۰ ساله، سرمایه‌گذاری فراوانی در توسعه فناوری هسته‌ای داشته باشیم.
رضا گلستانی، کارشناس بازار سرمایه گفت: از نگرش فنی و تجربی بازار سرمایه برنده صعود آینده خواهد بود. در روند گذشته نیز افرادی که از دانش بیشتری برخوردار بودند یا از روش‌های غیرمستقیم البته با انتخاب مناسب عمل کردند، بازدهی مطلوبی کسب کردند.
شاخص کل بورس بر خلاف روزهای گذشته از ساعات ابتدایی امروز روند صعودی را تجربه کرد و نهایتا با رشد حدود ۹۰۰۰ واحدی نسبت به روز گذشته روی یک میلیون و ۹۹۷ هزار واحد ایستاد.
مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت با تاکید بر مرجع قرار دادن اخبار رسانه های رسمی در خصوص سهام عدالت به ارائه نکاتی در خصوص زمان و میزان سود سهام عدالت پرداخت.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن تاکید بر پیگیری این سازمان بر موضوع عرضه خودروها در بورس کالا، هدف از این تصمیم را حفظ حقوق سهامداران و البته خروج صنعت خودرو از زیان‌دهی عنوان کرد.
بورس تهران در انتهای روز سه شنبه هفته گذشته با انتشار غیررسمی خبر ابطال نرخ گاز صنایع مواجه شد. با این حال بی اعتمادی فعالان بازار سهام موجب شد تا در معاملات روز چهارشنبه واکنش مثبتی به این خبر شکل نگیرد و همچنان سهامداران چشم انتظار منابع رسمی باشند.