بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه کشوری تعاونی‌های سهام عدالت گفت: طبق هماهنگی انجام شده با قوه قضائیه، انتقال قهری سهام عدالت متوفیان به ورثه تا پایان مهرماه انجام می‌شود.
شاخص کل بورس در معاملات امروز بازار سرمایه رشد اندکی داشت و با افزایش حدود ۲۲۰۰ واحدی نسبت به روز گذشته روی دو میلیون و ۶۹ هزار واحد ایستاد.
به دنبال بحث‌های اخیر پیرامون حذف سیمان و فولاد از بورس کالا، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، با انتشار بیانه‌ای در این خصوص تاکید کرد که مشکلی در تامین آهن‌آلات برای ساخت مسکن وجود ندارد.

رئیس سازمان بورس گفت: فعلاً موضوع خروج فولاد و سیمان از بورس کالا منتفی شده البته که عده‌ای انتقاداتی به برخی از فرآیندها دارند و توصیه کرده‌ایم در جلسات کارشناسی اگر ایرادی به عرضه‌ها مطرح است مورد بررسی قرار گرفته و برطرف شود.
مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن از آغاز فروش متری مسکن در بورس در آینده نزدیک خبر داد و گفت: برای آغاز فروش متری مسکن در بورس منتظر ابلاغیه سازمان بورس هستیم.
طی چند هفته گذشته که بورس تهران بدون محرک روندی خنثی را درپیش‌گرفته بود، انتشار خبری مبنی‌بر خروج فولاد و سیمان از نظام قیمت‌گذاری بورس‌کالا سبب شد تا بورس تهران با واکنشی شدیدتر از قبل به روند ریزشی ادامه دهد و برای دومین‌بار طی سال‌جاری، کانال ۲‌میلیون و ۱۰۰هزار واحد را از دست بدهد.
تازه دو سال از ورود سیمان به بورس کالا گذشته که برخی افراد به دنبال خروج این کالا از بازار سرمایه هستند. امروز اما وزیر اقتصاد، بورس را بستری شفاف دانست و رسما اعلام کرد که دولت برنامه‌ای برای خروج سیمان از بورس ندارد.
در ۶ ماه ابتدایی سال جاری بیش از ۵۱ هزار میلیارد تومان سود از سوی سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از طریق اطلاعات سامانه سجام به حساب ۴۲ میلیون سهامدار واریز شد.
مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اینکه سهام ارزش مالکانه در قالب بخشی از سهام یک شرکت به فرهنگیان عرضه می‌شود، از تکمیل مراحل انجام این کار خبر داد.
معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از عرضه سهام شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس به عنوان نخستین شرکت سهام عام پروژه در بازار سرمایه حرفه‌ای شرکت بورس خبر داد.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که در بورس کالا فولاد ۴۰درصد گران‌تر عرضه می‌شود، گفت: وظیفه بورس تنظیم و مدیریت بازار است نه اینکه عامل گرانی مصالح ساختمانی باشد.