بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

وزیر اقتصاد خبر داد: پیشنهاداتی در ارتباط با تسویه مطالبات نظام بانکی از دولت مطرح کرده ایم که با موافقت و دستور رییس جمهور برای پیگیری سریع موضوع به ستاد اقتصادی دولت ارجاع شد.
عبدالرضا ولی الهی عضو هیأت عامل و معاون اعتبارات و راهبری شعب به همراه سید مهدی صدری رییس اداره بازاریابی و بانکداری شرکتی بانک صنعت و معدن از سه واحد تولیدی بزرگ در استان فارس بازدید نمود.
چک اصلی‌ترین ابزار معامله‌ای است که در مبادلات تجاری، امکان خرید نسیه و مدت‏دار را برای فعالان اقتصادی فراهم می‏کند. در کشور ما حجم زیادی از تراکنش‌های مالی از طریق چک انجام می‌شود که نشان‌دهنده اهمیت بالای چک به‌عنوان سهل‌الوصول‌ترین و ارزان‌ترین ابزار معامله مدت‌دار در نظام اقتصادی است. ضرورت کارآمدسازی چک و بهره‏مندی از مزایای منحصربه‌فرد آن در مبادلات اقتصادی، هفت مرتبه اصلاح و بازنگری قانون چک در مقاطع زمانی مختلف را در پی داشته است. با این ‌وجود، به دلیل عدم اتخاذ رویکرد متناسب با کارکرد حقیقی و فعلی چک در اصلاح قانون مذکور تا پیش از سال 1397، مشکلات عدیده‏ای برای فعالان اقتصادی به وجود آمده بود.
بر اساس جدیدترین آمار شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک)، بانک ملی ایران با افزایش حدود 43 درصدی تعداد تراکنش‌ها، پیشتاز سهم بازار کارت‌های اعتباری تراکنش‌دار در بین بانک‌های کشور است.
وزیر اقتصاد در مجمع عمومی عادی سالانه بانک سپه گفت: پیشنهاداتی در ارتباط با تسویه مطالبات نظام بانکی از دولت مطرح کرده ایم که با موافقت و دستور رییس محترم جمهور برای پیگیری سریع موضوع به ستاد اقتصادی دولت ارجاع شد.
پرداخت وام بانکی با سود تنها 2 درصد!

شگرد جدید بانک‌ها برای جذب پول مردم

در حالی که آمارها نشان می‌دهد میزان سپرده‌های بلندمدت کاهش یافته برخی بانک‌ها در غیاب ناظر برای جبران این کمبود علاوه بر رعایت نکردن نرخ سودهای بانکی قانونی، هر روز طرح‌های جدیدی را ارائه می‌دهند تا به شکلی پول‌های مردم را جذب کنند.
پس از مدت ها بحث و مذاکره در باره ایجاد بازار متشکل بیمه و ضرورت هنرنمایی آن در صنعت بیمه، صدور حکم رییس کل بیمه مرکزی برای مدیرعامل بیمه دانا، نوید ایجاد تغییرات اساسی و مثبت در این عرصه را پر رنگ تر کرده است.
دکتر حسین مهری مدیر عامل بانک صنعت و معدن در بازدید از گروه صنعتی زر اعلام کرد: در سال جهش تولید از هیچ کمکی در راستای حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان دریغ نخواهیم کرد و سرعت در تصمیم گیری را اولویت خود می دانیم.
اسماعیل دلفراز، مدیرعامل بیمه ملت؛

لزوم پیشرفت صنعت بیمه

شاخص صنعت بیمه‌ایران، به‌تبع روند شاخص‌های کلان اقتصادی، در طی سنوات گذشته از کمیت‌ها و کیفیت‌های مطلوب تعیین‌شده در سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ فاصله گرفته است.
بانک رفاه کارگران در شانزدهمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی و هفدهمین دوره جشنواره برترین های روابط عمومی ایران لوح سپاس "روابط عمومی برتر" در رشته "ارتباطات رسانه ای" و نشان ویژه "مسئولیت اجتماعی" را دریافت کرد. 
خبر خوش مدیرعامل فولاد خراسان به کارکنان:

راه اندازی مجدد پروژه کنسانتره سنگان

مدیر عامل فولاد خراسان از راه اندازی مجدد ساخت پروژه «کنسانتره سنگ آهن سنگان» و برون رفت این پروژه از توقف به عنوان خبر خوشی که به کارکنان وعده داده بود، خبر داد.