بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی:

فرهنگ‌سازی به عنوان مهم‌ترین موضوع در اجرای قانون جدید چک

مهمترین دغدغه بانک مرکزی در اجرای قانون جدید چک، بحث نحوه مهاجرت و تغییر رفتار و ذائقه مردم در استفاده از چک است که مستلزم تدبیر و برنامه‌ریزی، صبر و تحمل مردم و همراهی و همکاری رسانه‌ها و سایر دستگاه‌ها برای فرهنگ‌سازی است.
به استحضار سهامداران محترم بانک پاسارگاد که در تاریخ 1399/04/31 (زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه) سهامدار بانک بوده اند، می رساند؛ مطالبات سهامداران حقیقی و حقوقی، وفق مصوبات مجمع، به شرح ذیل قابل پرداخت خواهد بود.
مدیر اداره اطلاعات بانکی بانک مرکزی مطرح کرد:

پیشگیری از صدور چک بی محل هدف اصلی قانون جدید است

محبوب صادقی، مدیر «اداره اطلاعات بانکی بانک مرکزی» با حضور در برنامه «سلام صبح بخیر» شبکه ۳ سیما از پیشرفت‌ها و چالش‌های روند اجرای قانون جدید چک و خدمات جدید نظام بانکی در چارچوب آن گفت.
موبایلت با هدف بهبود خدمات‌رسانی به کاربران، قابلیت‌های جدیدی را به این اپلیکیشن اضافه کرد.

جلسه‌ای با حضور اعضای هئیت مدیره و تعدادی از مدیران ارشد بانک توسعه تعاون و مقامات مسئولی از سازمان بورس کالا به منظور هم‌اندیشی و بررسی راهکارهای ارائه تأمین مالی مسکن بر مبنای انتشار اوراق سلف موازی استاندارد مسکن در چارچوب بورس کالا به میزبانی بانک توسعه تعاون برگزار شد.
با هدف تسهیل گشایش اعتبارات اسنادی داخلی برای شرکت‌های دانش بنیان؛

تفاهمنامه جدید بانک تجارت و صندوق نوآوری و شکوفایی

تفاهمنامه گشایش اعتبار اسنادی داخلی (LC) و اعطای تسهیلات خرید دین برای شرکت‌های دانش بنیان بین بانک تجارت و صندوق نوآوری و شکوفایی به‌منظور تسهیل فعالیت آنها در قالب زنجیره‌های تامین و کاهش نرخ تامین مالی مورد نیاز این شرکت‌ها، منعقد شد.
رئیس اداره کل عملیات ارزی بانک توسعه صادرات ایران تشریح کرد:

گره گشایی چالش های ایفای تعهد ارزی با اقدامات بانک توسعه صادرات

رئیس اداره کل عملیات ارزی بانک توسعه صادرات ایران با بیان اینکه، مشاوره کارشناسی گره گشای چالش های ایفای تعهد ارزی ،گفت: این بانک تلاش دارد با ایجاد ارتباط موثر بین نهادهای مرتبط با امر تجارت، ارتباط کارآمد بین صادرات و واردات را شکل داده و فرایند بازگشت ارزحاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور را تسهیل کند.
مدیران بانک دی، سازمان اقتصادی کوثر و شرکت سرمایه گذاری شاهد به منظور ایجاد هم افزایی بیشتر در فعالیت های اقتصادی و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود، تفاهم نامه همکاری مشترک امضا کردند.
مدیر اداره اطلاعات بانکی بانک مرکزی ضمن اعلام جزئیاتی از تغییرات ایجاد شده در قانون جدید چک، گفت: این قانون جدید از اواخر آذرماه سال جاری به شکل گام به گام اجرا خواهد شد.
صنعت بیمه در کشور ایران عمدتاً در فضایی سنتی در حال حرکت است. بیمه، محصولی غیرقابل لمس است که مشتری تا وقتی واقعاً نیازی به آن نداشته باشد، خریداری نمی‌کند. عدم توجه به نیاز مشتری و معرفی نادرست محصولات بیمه‌ای نیز سبب می‌شود تا در نهایت مشتری ناراضی بوده و دچار شک و بی‌اعتمادی به این صنعت شده  و در نهایت به مزایای واقعی بیمه آسیب جدی وارد گردد. بنابراین صنعت باید با ایجاد شفافیت و آگاهی، افزایش سرعت خدمات دهی و بهره‌گیری از نوآوری و فناوری در زنجیره ارائه ارزش به مشتری، به سمت دگرگونی و تحوّل حرکت کند. تغییر در انتظارات و رفتارهای مشتریان نیز شاهدی است بر نیاز به نوآوری در صنعت بیمه. در واقع این صنعت نیازمند ارتباط مستقیم و هوشمند با مشتری، حرکت به سوی پیشگیری از خسارت به‌جای جبران خسارت، ارائه خدمات متمرکز بر مشتریان و عرضه تجربه‌ای مناسب از طریق کانال‌های دیجیتال به آنهاست.
حجت بهاری فر مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت بیمه "ما" در شانزدهمین سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی ایران؛ با موضوع بررسی تأثیر کرونا ویروس بر ساختار و عملکرد رسانه‌ای روابط عمومی؛ به انتخاب هیئت‌داوران به‌عنوان «مدیر ارشد تعالی گر» برگزیده شد.
با خرید بخشی از سهام شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان

بیمه کوثر مالک یک‌درصد غول سنگ آهن خاورمیانه شد

بیمه کوثر مالک یک‌درصد سهام شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حوزه صنعت معدن کشور و غول سنگ آهن خاورمیانه شد.