بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

در بیست و دومین دوره آزمون صلاحیت حرفه ای که توسط انجمن حرفه ای صنعت بیمه برگزار شد، شرکت بیمه سامان عناوین «بیشترین تعداد قبولی»، «رتبه نخست برگزیدگان» و دارنده «چهار رتبه تک رقمی» را از آن خود کرد.
در قانون جدید چک، مالک نهایی چک در صورت کسری حساب صادرکننده می‌تواند مبلغ موجود در آن حساب را طلب کند و هم‌چنین خواهان پرداخت مبلغ کسری چک از محل مبالغ موجود در سایر حساب‌های انفرادی ریالی صاحب حساب در همان بانک شود.
در دیدار رئیس کل بانک مرکزی و سفیر کره جنوبی انجام شد؛

ایران و کره جنوبی در خصوص انتقال منابع ارزی ایران توافق کردند

رئیس کل بانک مرکزی و سفیر کره جنوبی در ایران، در جلسه ای که به درخواست سفارت کره جنوبی برگزار شد، در خصوص نحوه جابجایی و مصرف بخشی از منابع بانکی ایران در کره جنوبی توافق کردند.
رئیس بانک توسعه صادرات ایران در یزد بر اساس گزارش عملکرد ده ماهه این شعبه اعلام کرد: بیش از دو هزار و صد میلیارد تسهیلات به صنایع صادرات محور استان یزد اعطا شده است.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: با تکمیل طرح 3070 اقدامی اصولی برای ارتقاء سامانه‌های الکترونیکی سازمان تأمین اجتماعی صورت می‌گیرد و با توسعه این خدمات استعلام مکاتباتی سایر دستگاهها از تامین اجتماعی نیز به صورت برخط قابل انجام خواهد بود.
خروج مقوله بازنشستگی از حالت کنونی و جایگزین کردن آن با بیمه زندگی را راهکاری مناسب در جهت افزایش ضریب نفوذ بیمه، کاهش فشار بودجه‌ای بر دولت و پیوند صنعت بیمه با بازار سرمایه است.
مدیر آینده پژوهی و تحقیقات بانکداری اسلامی بانک پارسیان از عملکرد درخشان پارسیان در حوزه اقتصاد مقاومتی در هفتمین سال روز صدور دستور تاریخی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) خبر داد.
در جلسه ای با حضور مهدی گشادرو معاون فنی، سیدمجتبی کریمی معاون مالی، اقتصادی و توسعه سرمایه انسانی و سعید صمدی فر مدیر امور شعب، بازاریابی و شبکه فروش در محل سرپرستی خراسان رضویی در مشهد مقدس، فعالیت ها و مسائل جاری این سرپرستی و شبکه فروش آن مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به مثبت بودن شاخص های عملکردی این بانک در 11 ماهه سال 1399، بر برنامه ریزی و تلاش مدیران و کارکنان همه حوزه ها برای تداوم این عملکرد مثبت در فرصت باقیمانده تا پایان سال تأکید کرد.
مدیرعامل بانک رفاه کارگران در پیامی اعلام کرد:

شهروندان زلزله زده سی سخت تنها نخواهند ماند

در پی وقوع زمین لرزه شهرستان سی سخت در استان کهگیلویه و بویر احمد که بر اثر آن عده ای از هموطنان مان آسیب دیدند و واحدهای مسکونی زیادی خسارت دید، اسماعیل لله گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران در پیامی با هموطنان زلزله زده ابراز همدردی کرد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در اولین روزهای توقف صدور دفترچه‌های کاغذی شرایط بسیار امیدوار کننده‌ای داریم و همکاری خوبی از سوی مراکز درمانی طرف قرارداد در شروع این برنامه صورت گرفته است.
بانک رفاه کارگران در راستای قطع زنجیره ویروس کرونا و کاهش مراجعات حضوری مشتریان، 178 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به صورت غیرحضوری به مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کرد.
گردهمایی مدیران ستادی و استان های بیمه رازی با حضور مدیر عامل بیمه رازی برگزار شد:

سال آینده، سال اوج بیمه رازی با ۵چرخش استراتژیک

اولین گردهمایی مدیران ستادی و استان های بیمه رازی روز شنبه ۲ اسفندماه ۹۹ در سالن همایش های ستاد مرکزی با حضور جباری مدیرعامل بیمه رازی و اعضای هیئت مدیره برگزار شد.
سلیمانی در آیین تکریم و معارفه معاون توسعه مدیریت و منابع:

رفع دغدغه های معیشتی کارکنان از مهمترین ماموریت های معاونت توسعه به شمار می رود

پاکدستی، حفظ منابع موجود و ارتقای آن از مهمترین محور هایی است که در شرح وظایف معاونت توسعه مدیریت و منابع بیمه مرکزی تعریف شده است.