بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

از چهارم اسفند ماه و همزمان با رویداد بزرگ «ملی شو 4» بانک ملی ایران، دو امکان جدید «ثبت درخواست و پیگیری صدور دسته چک» و «فعال یا غیرفعال سازی ساپتا» برای کاربران سامانه بام فراهم شد.
با حضور رییس دفتر رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری؛

از شش طرح فناورانه و زیرساختی بانک صنعت و معدن رونمایی شد

آیین رونمایی از شش طرح و خدمت فناورانه و زیرساختی بانک صنعت و معدن با حضور واعظی رییس دفتر رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری و جمعی از استانداران و مدیران ارشد دولتی و بخش خصوصی برگزار شد.
مدیرعامل بیمه دانا در مراسم رونمایی از سامانه «ساماش» اعلام کرد:

دورخیز دانا به سمت بیمه دیجیتال

رونمایی از سامانه هوشمند مدیریت اسناد شعب بیمه دانا «ساماش» طی مراسمی با حضور مدیران ارشد بیمه دانا و بیمه مرکزی روز چهارم اسفندماه جاری در تهران برگزار شد.
در راستای بسط و گسترش سنت پیامبر گرامی اسلام (ص) و فراهم ساختن زمینه ازدواج جوانان موسسه اعتباری ملل با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در بهمن ماه 206 نفر را به خانه بخت فرستاد.
مدیرعامل بانک ملی ایران «ملی پلاس» و «شعبه دیجیتال» را دو محصول منحصر به فرد و همپای دستاوردهای روز نظام بانکی پیشرفته جهان خواند و گفت: افتخار داریم که با روزآمدترین محصولات بانکی، می توانیم به مشتریان خود خدمت ارائه کنیم.
معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی از تایید نهایی نقشه راه بانکداری دیجیتال بانک ملی ایران در کارگروه بانکداری دیجیتال این وزارتخانه خبر داد و گفت: بانک ملی ایران نخستین بانکی است که نقشه راه بانکداری دیجیتال آن مورد تایید قرار می گیرد.
بزرگترین رویداد سالانه بانک ملی ایران تحت عنوان «ملی شو» با رونمایی و معرفی جدیدترین محصولات فناورانه این بانک در عرصه «بانکداری دیجیتال» به پایان رسید.
بانک کشاورزی استان بوشهر در راستای حمایت از بخش کشاورزی، حفظ منابع آبی کشور و افزایش تولید با پرداخت 109 میلیارد ریال تسهیلات، از واحد گلخانه سبزی و صیفی در روستای بامنیر از توابع بخش کاکی شهرستان دشتی حمایت کرد.
اینکه بانک‌ها وارد بازار دلالی و سوداگری شده‌اند، تقصیر بانک‌ها نیست. مشکل از اقتصادی است که در آن بیشترین بازدهی و سودآوری مربوط به سفته‌بازی بازارهاست و نه تولید. دولت فرصتی را برای کسب سود در بازارها ایجاد کرده، همه را به آن دعوت کرده و حالا می‌گوید چرا مردم، بنگاه‌ها و بانک‌ها وارد بازار دلالی شده‌اند.
چهارمین رویداد «ملی شو» به منظور ارائه تازه ترین دستاوردهای بانک ملی ایران در حوزه بانکداری دیجیتال آغاز شد.
نفوذ کاربری فناوری‌اطلاعات و ارتباطات جدید در کسب ‌وکارها و زندگی مردم رو به فزونی است. بنگاه‌های اقتصادی برای ارائه خدمات بهتر و افزایش سهم بازار، از فناوری‌های دیجیتالی بیش‌ازپیش بهره‌ می­برند. در این میان، بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری به دلیل ماهیت اطلاعات و ارتباطات بری از پیشروان به‌کارگیری فناوری‌های جدید هستند.