بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

مدیر بیمه‌های اتومبیل بیمه کوثر تاکید کرد:

انتقال تخفیف بیمه‌نامه شخص‌ثالث بدون محدودیت زمانی

ماده «6» قانون بیمه اجباری شخص‌ثالث، مبنی بر انتقال تخفیف به خودروی جدید مالک، همسر، والدین و فرزندان بلا‌واسطه، نشانه‌ آشکار اعتمادسازی و حفظ حقوق بیمه‌‌گذاران است.
مدیرعامل بانک ملی ایران بر لزوم جذب منابع ارزان قیمت و استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود و قانونی برای افزایش درآمدزایی و کسب سود در بانک تاکید کرد و گفت: تمامی واحدهای بانک باید با استفاده از همه ظرفیت ها این موضوع را در اولویت امور جاری خود قرار دهند.
علی صالح آبادی تشریح کرد:

فین تک ها و تاب آوری اقتصاد ایران

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با ذکر اینکه افزایش تاب آوری ضامن کاهش آسیب پذیری اقتصادی است، گفت: فین تک ها به عنوان ابزار کاربری برای ارتقا تاب آوری اقتصاد می توانند نقش موثری در افزایش چابک سازی دولت ایفا کنند.
از ابتدای سال آینده بر اساس دستور بانک مرکزی؛

شخصی سازی چک با مدل صیاد1 در شعب بانک توسعه تعاون ممنوع خواهد بود

از ابتدای فروردین 1400، شخصی سازی چک در متن چک های صیاد1 در شعب بانک توسعه تعاون میسر نبوده و چک ها لزوما به صورت طرح جدید شخصی سازی و تحویل مشتریان خواهد شد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک مقدمه‌ای برای پرونده الکترونیک بیماران است و تنها راه برون رفت نظام سلامت کشور از مشکلات فعلی روی آوردن به نسخه الکترونیک است.
مدیر برنامه ریزی و توسعه بازار شرکت بیمه سامان با تاکید بر این که وضعیت امروز صنعت بیمه با چند سال پیش قابل مقایسه نیست، گفت: فعالان و مدیران صنعت بیمه پذیرفته اند که تحول باید در این حوزه رخ دهد و نتیجه این پذیرش نیز ایجاد تحولات چشمگیر در روش های فروش و خدمات پس از فروش بوده است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:

نسخه الکترونیک موجب سهولت کار مردم می‌شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: ویزیت بیماران، دریافت دارو و سایر خدمات درمانی تحت پوشش تأمین اجتماعی بدون نیاز به دفترچه و از طریق کارت شناسایی به بیماران ارائه می‌شود و پروژه نسخه الکترونیک موجب سهولت کار مردم می‌شود.
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با بیان این که بر اساس الزامات قانونی، اکنون بخش قابل توجهی از تسهیلات خرد این بانک به صورت کارت اعتباری پرداخت می شود، تاکید کرد که امکان پرداخت همه تسهیلات خرد در قالب کارت اعتباری وجود ندارد.
بانک مرکزی امروز اعلام کرد که قیمت ۱۰ ارز کاهش و ۲۵ ارز افزایش یافت؛ نرخ بقیه ارزها نیز ثابت ماند.
مدیر عامل بانک ملی ایران با تاکید بر حمایت ویژه بانک ملی ایران از اشتغال و ازدواج جوانان گفت: اکنون در دوران تحریم ها و همچنین شرایط کرونا هستیم اما همه کالاهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می شوند و این نشان می دهد عملکرد و رویکرد شبکه بانکی به ویژه بانک ملی ایران مثبت بوده است.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی:

کسب و کار دیجیتالی افق تجارت فردا است

سامانه یکپارچه نظارت بر بیمه های شخص ثالث و چند رشته دیگر از موثرترین روش های تسهیل گرانه صنعت بیمه به شمار می رود که طراحی های لازم برای رشته های دیگر نیز صورت گرفته و به زودی اجرایی خواهد شد.
تندیس بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان خراسان جنوبی و دو لوح تقدیر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور و استاندار خراسان جنوبی به مسعود بادین، نایب رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا اهدا شد.