بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

سخنگوی اجرای قانون جدید چک با تاکید بر اینکه گیرنده چک هرگز چک ثبت نشده در سامانه صیاد را دریافت نکند، گفت: قانون جدید چک به اجرای مقررات موجود در قانون مبارزه با پولشویی کمک و از جعل چک جلوگیری می‌کند.

سید ناصرموسوی لارگانی نمایندهٔ فلاورجان در مجلس شورای اسلامی : خوشبختانه اشتغال‌آفرینی‌های بانک توسعه تعاون عمدتا از جنس ایجاد اشتغال خرد است که با سرمایه کم موجب اشتغال در نقاط روستایی و کمتر برخوردار شده است و این عملکرد واقعا جای تقدیر و حمایت دارد.
مصطفوی مدیرعامل و عضو هیأت مدیره بیمه میهن به اتفاق معاونان فنی و مالی به مناسبت ایام نوروز از واحدهای مختلف بازدید کرد و آغاز سال جدید را به کارکنان شرکت تبریک و تهنیت گفت.
۴۹.۳ درصد از تعداد چک‌های مبادله‌ای کل کشور در بهمن ماه ۹۹ در سه استان تهران، اصفهان و خراسان رضوی مبادله شده است که به ترتیب با ۳۰.۷ درصد، ۱۰.۹ درصد و ۷.۷ درصد بیش‌ترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند.
یک استاد دانشگاه گفت: بر اساس برآوردها نرخ دلار در محدوده 20 تا 22 هزار تومان نیز نوسان خواهد کرد و حتی می‌تواند به زیر 20 هزار تومان نیز کاهش یابد.
محمد مهدی ناصحی به مناسبت ماه جهانی اتیسم:

حمایت سازمان بیمه سلامت از بیماران اتیسم

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در پیامی به مناسبت ماه جهانی اتیسم نوشت: سازمان بیمه سلامت همگام با سایر سازمان‌های حمایتی از افراد دارای اتیسم حمایت کرده و تلاش می‌کند که بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، هیچ بیماری مشکلی به جز رنج بیماری نداشته باشد.
بانک مرکزی امروز (شنبه، ۱۴فروردین‌ماه) نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که براساس آن نرخ ۲۵ ارز با افزایش و ۱۳ ارز با کاهش قیمت روبه‌روشد و نرخ بقیه ارزها ثابت ماند.
در راستای توجه ویژه مدیریت عامل بیمه رازی به شبکه فروش و نظر به چرخش های استراتژیک این شرکت و نقش برجسته نمایندگان در راهبردها و اهداف سازمان، پرداخت سود مشارکت در منافع به نمایندگان برای اولین بار در بیمه رازی انجام شد.
گزارش میدانی پرسون از خدمات تامین اجتماعی؛

‎بیمه‌ای که تکمیل نیست!

‎ در صنعت بیمه به بیمه تامین اجتماعی و بیمه‌های دیگر مانند سلامت ایرانیان، خدمات درمانی و … به اصطلاح بیمه‌گر پایه گفته می‌شود.
‎چک بیشترین مشکلات حقوقی و بانکی در نظام اقتصادی کشورمان را دارد، به طوری که سالیانه حجم انبوهی از چک ها به دلیل نبود وجه در حساب برگشت می خورد و همچنین پرونده هایی در دستگاه قضایی در این رابطه و کلاه برداری چک به وجود می آید.
تورم افسار گسیخته و افزایش قیمت ارز به دلیل تحریم ها و بی مدیریتی مسئولان باعث شده تا واحد پولی کشورمان ارزش واقعی خود را از دست بدهد و به نوعی پول ایران در بین کشورهای دیگر در پایین ترین رنکینگ جهانی قرار گیرد.
برای پنجمین سال متوالی رخ داد؛

بیمه ملت سردمدار قبولی اتکایی خارجی

با وجود تحریم‌ها بیمه ملت به عنوان تنها شرکت بیمه خصوصی توانست مجوز قبولی اتکایی خارج از کشور را برای پنجمین سال متوالی از سوی بیمه مرکزی دریافت کند.