بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

تا بهمن سال گذشته معادل ۲۷۰ میلیون و ۵۴۶ هزار و ۱۶۱ عدد کارت بانکی در قالب کارت برداشت، اعتباری، هدیه و کارت پول الکترونیک توسط شبکه بانکی کشور صادر شده است.
رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: در سال جاری اقدام بسیار ارزشمندی توسط سازمان تأمین اجتماعی انجام شد و بسیار خوشحالیم که افزایش حقوق سالیانه بازنشستگان همراه با مرحله دوم متناسب سازی از ابتدای سال انجام می‌شود.
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر:

حباب سکه کم شد

کشتی آرای ضمن تشریح آخرین وضعیت بازار طلا و سکه از کاهش ۲۰۰ هزار تومانی حباب سکه خبر داد و گفت: قیمت سکه طرح جدید و قدیم نسبت به هفته دوم تعطیلات نوروز ۵۰۰ هزار تومان کاهش یافته است.
مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح:

در تلاشیم تا فاصله تعرفه واقعی و پرداخت از جیب مردم کاهش یابد

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح گفت: با همدلی و هم افزایی شورای عالی بیمه تلاش شد تا فاصله تعرفه های واقعی را کمتر کنیم تا در نهایت از این طریق پرداخت از جیب مردم نیز کاهش یابد که تا حدودی به این هدف دست یافته ایم و هر سال تلاش خواهیم کرد که این فاصله را کمتر کنیم.
حجت بهاری فر به مناسبت فرا رسیدن نوروز یک هزار و چهارصد، با حضور در واحدهای مختلف ستاد مرکزی بیمه "ما"، ضمن دیدار با آنان، فرا رسیدن عید باستانی نوروز را به آنان تبریک گفت.
ادغام بانکها راهکاری موثر جهت جلوگیری از ورشکستی بانک‌ها است. بررسی ادغام‌های بانک‌ها در سطح جهان به این نکته اشاره شده که بیشتر ادغام های بانکی در طول دوره بحران‌های مالی اجرا شده است. برای نمونه در کشور امریکا در دوران بحران مالی 16 ادغام بانکی صورت گرفته است.

غالب تعاملات روزمره بسیاری از ما در شرایط کرونا، به انجام چند گپ و گفت در بستر مجازی و شاید انجام یکی دو مورد امور بانکی خلاصه شود؛ «بله» هر دو امکان را در اختیار کاربران خود قرار داده به طوری که با امکانات و خدمات متنوع آن، دیگر نیاز به نصب هیچ پیام رسان یا سامانه بانکی نخواهید داشت.
در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی به 6 میلیون و 500 هزار تومان ربع سکه هر قطعه 4 میلیون و 130 هزار تومان رسید.