بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

در راستای جهش استراتژیک بیمه رازی صورت پذیرفت؛

بازدید مدیر عامل بیمه رازی از شعب تهران و البرز

مدیرعامل بیمه رازی در ایام تعطیلات نوروزی از شعب کشیک استان البرز، مرکزی، بیهقی، آپادانا، ملاصدرا و کاشانی تهران به صورت سرزده بازدید کرد.

رئیس‌کل بانک مرکزی در یادداشتی اینستاگرامی به تشریح اولویت های بانک مرکزی برای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ و اجرای عملی بیانات رهبر معظم انقلاب در ایام نوروز پرداخت.

مدیرعامل شرکت بیمه حافظ، با بیان اینکه اطلاعات شرکت‌های بیمه‌ای شفاف است، افزود: در بخش گزارشگری صورت‌های مالی آیین نامه به خوبی اجرا می‌شود ضمن اینکه آیین نامه پشتیبان در حاکمیت شرکتی وجود دارد که درشفاف سازی کمک می‌کند.
از روز پنجشنبه ۵فروردین ماه، دسته چک های جدید در شعب بانک توسعه تعاون در اختیار مشتریان قرار خواهند گرفت که الزاما ثبت صدور، دریافت و انتقال این دسته چک ها در سامانه صیاد ضروری بوده و در غیر اینصورت در شبکه بانکی کارسازی نخواهند شد.
امروز با آغاز اولین روز کاری بانک ها، اصلاح قانون چک در مسیر جدیدی قرار می گیرد. صدور چک در وجه حامل ممنوع و ثبت چک های صیادی در سامانه صیاد تا حدودی الزامی می شود.
محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نامه ای از زحمات مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، معاونان مدیرعامل و تمامی کارکنان بانک رفاه کارگران بابت ارائه خدمات به کارگران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی قدردانی کرد.
رئیس کل سابق بانک مرکزی گفت: اگر بخواهیم متناسب با متغیر‌های واقعی اقتصاد نرخ ارز را محاسبه کنیم، نرخ ۲۰ هزار تومان منطقی است، اما علت نرخ‌های بالاتر از آن، هیجاناتی است که در جامعه مطرح می‌شود.
برخی از تحلیل گران ارز معتقدند فرانک امسال بهترین عملکرد را از نظر بازدهی در بین ارزهای اصلی خواهد داشت، هرچند که دلار نیز از نیمه دوم سال عملکرد بهتری از ابتدای سال خواهد داشت.
کنترل نقدینگی، سیاستگذاری نوین پولی ، راه اندازی وتوسعه سامانه های پرداخت الکترونیک و مدیریت درست منابع محدود ارزی از مهم‌ترین اقدامات بانک مرکزی در سال گذشته بوده است که با تلاش فروان به دست آمده است.
با آغاز سال جدید، دسته چک‌های جدید در شبکه بانکی کشور توزیع می‌شود که متقاضیان آن باید از الزامات قانونی چک‌های جدید چون ثبت، نقل و انتقال، نحوه برگشت زدن چک و دلایل آن، نحوه سو اثر چک، محدویت‌های دارندگان چک برگشتی و موارد منع اعطای دسته چک به اشخاص آگاه باشند.