بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

رئیس هیات مدیره بانک سینا در هم اندیشی سراسری مدیران ستاد و صف این بانک در سال 1400 گفت: در راستای عینیت بخشی به دغدغه ترویج بانکداری اسلامی، مرکز آموزش و ترویج بانکداری اسلامی و کمیته فقهی در این بانک ایجاد می شود.
سرپرست بیمه سلامت استان تهران گفت: بیمه شدگان می توانند با به همراه داشتن کارت ملی، خدمات تشخیصی درمانی مورد نیاز را در تمامی مطب ها و پاراکلینیک طرف قرارداد دریافت نمایند و نیازی به دفترچه کاغذی نمی باشد.
در پنجمین"جشنواره صنعت روابط‌عمومی ایران" که با سخنرانی پرفسور سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و حضور جمعی از اساتید دانشگاه، مدیران روابط عمومی سازمان ها و شرکتها و دست اندرکاران حوزه روابط عمومی همراه بود، نشان عالی مسئولیت اجتماعی به روابط عمومی بانک سینا اهدا شد.
عضو هیات مدیره شرکت صرافی توسعه صادرات ایران اعلام کرد:

ارسال ارز مورد نیاز واردکنندگان به اقصی نقاط دنیا

عضو هیات مدیره شرکت صرافی توسعه صادرات ایران، گفت: این شرکت می تواند ارز مورد نیاز واردکنندگان را با مناسب ترین قیمت از سامانه نیما تهیه و آن را به مقاصد مورد نظر واردکنندگان در اقصی نقاط دنیا ارسال کند.
با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی این بانک در این هفته استمرار جذب نقدینگی بود. از این رو، بانک مرکزی به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید معکوس به مبلغ 30 هزار میلیارد ریال مبادرت کرد.
بانک مرکزی امروز نرخ رسمی ۴۶ ارز عمده و اصلی کشورهای جهان را اعلام کرد که براساس آن بهای ۱۶ ارز از جمله یورو و پوند نسبت به روز کاری گذشته افزایش و نرخ ۲۱ ارز کاهش یافت. همچنین نرخ ۹ ارز ثابت ماند.
جمعیت کل بیمه شدگان اصلی سازمان تأمین اجتماعی تا پایان سال 99 به 14 میلیون 580 هزار نفر رسیده است. نگاهی به جزئیات و اقشار مختلف بیمه شدگان این سازمان، تصویری از شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه تحت پوشش این سازمان که نیمی از جمعیت کشور هستند را نمایان می‌کند.
هم زمان با روز جهانی گل و گیاه:

حمایت بانک کشاورزی از پرورش گل

روز 15 ژوئن در سراسر جهان به نام روز جهانی گل و گیاه نامگذاری شده و در تقویم کشورمان نیز، به دلیل اهمیت و جایگاه ویژه گل ها در فرهنگ، ادب و سنن ایرانی، این روز مقارن با 25 خرداد ماه به همین عنوان نامیده شده است.
در مجمع عمومی عادی بیمه نوین تصویب شد:

تقسیم سود ١٥٢ ریالی به ازای هر سهم

مجمع عمومی عادی سالانه بیمه نوین صبح روز دوشنبه ٢۴ خردادماه برای بررسی و تصویب صورت‌های مالی سال مالی منتهی به ٣٠ اسفند ١٣٩٩با حضور ٥٨.١٩ درصد سهام‌داران برگزار و با تصویب مجمع به ازای هر سهم ١٥٢ ریال سود نقدی تقسیم خواهد شد.
جلسه هیأت مدیره صندوق بیمه کشاورزی با حضور محمدابراهیم حسن نژاد قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی، اعضاء هیأت مدیره و شماری از مدیران ارشد ستادی صندوق بیمه کشاورزی در محل سرای گفتگوی این ستاد برگزار شد.