بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

بیمه مرکزی طی بخشنامه ای در راستای الزامات مقرر در آئین نامه شماره 92 شورای عالی بیمه و مکمل های آن و همچنین ارائه مهلت کافی به بازاریابان برخط (استارت آپ های بیمه ای) جهت اخذ مجوزهای مرتبط با فعالیت در صنعت بیمه، فعالیت استارت آپ های فاقد مجوز از بیمه مرکزی را غیر قانونی اعلام کرد.
مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: با توقف چاپ دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت، خدمات درمانی و پزشکی در تمامی مراکز درمانی خصوصی و دولتی استان اردبیل بدون نیاز به دفترچه کاغذی و فقط با ارائه کارت ملی به بیمه شدگان ارائه می‌شود.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: چاپ دفترچه کاغذی بیمه سلامت در صندوق‌های کارکنان دولت، صندوق بیمه سلامت ایرانیان و صندوق سایر اقشار از ابتدای تیر ماه ۱۴۰۰ در راستای الکترونیکی شدن خدمات سازمان بیمه سلامت متوقف می‌شود و این بیمه شدگان برای دریافت خدمات نیازی به دفترچه کاغذی بیمه سلامت نخواهند داشت.
چگونه چک صیادی را ثبت کنم؟ مراحل کامل دریافت دسته چک صیادی چیست؟ احراز هویت به چه صورت است؟ پاسخ این سوالات و ابهامات دیگر را می توانید از طریق «باجه آنلاین»، اولین و تنها سامانه مشاوره آنلاین بانکی‌ در کشور به صورت رایگان دریافت کنید.
بیمه مسئولیت با پوشش غرامت فوت و نقص عضو بیماران در اثر اشتباه، خطا و قصور پزشکان و پیراپزشکان، طبق تعهدهای مندرج در بیمه نامه، می‌تواند آسودگی خاطر را برای جامعه پزشکان و پیراپزشکان به همراه داشته باشد.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: چاپ دفترچه کاغذی بیمه سلامت در صندوق‌های کارکنان دولت، صندوق بیمه سلامت ایرانیان و صندوق سایر اقشار از ابتدای تیر ماه ۱۴۰۰ در راستای الکترونیکی شدن خدمات سازمان بیمه سلامت متوقف می‌شود.
امروز در اولین روز هفته قیمت تمامی ارزها با نوسان همراه بود.
سکه تمام بهار آزادی با کاهش 103 هزار تومانی نسبت به روز قبل به 10 میلیون و 499 هزار تومان رسید.
با توجه به اینکه امروزه بیشتر از سیاست های توزیع ثروت توسط دولتمردان و سیاستگذاران می شنویم تا سیاست های تولید ثروت و درآمد و بی تردید یکی از پیشران های مهم تولید و شکوفائی اقتصادی کشور، نظام بانکی آن است که به عنوان تأمین کننده سوخت ماشین های محرک توسعه اقتصادی از آنها یاد می شود
آمار بانک مرکزی در یک سال منتهی به انتهای اردیبهشت ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که تعداد چک‌های مبادله شده برابر با ۱۰۲.۳ میلیون فقره به ارزش ۲۳۴۲.۲ هزار میلیارد تومان و تعداد چک‌های برگشتی نیز در این مدت برابر با ۹.۱ میلیون فقره به ارزش ۲۵۸.۲ هزار میلیارد تومان بوده است.
بانک مرکزی امروز نرخ رسمی ۴۶ ارز عمده و اصلی کشورهای جهان را اعلام کرد که براساس آن بهای ۳۲ ارز نسبت به روز کاری گذشته کاهش و نرخ سه ارز افزایش یافت. همچنین نرخ ۱۱ ارز ثابت ماند.
مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه تاکنون بیش از 76 هزار میلیارد ریال از سهم آورده متقاضیان مسکن ملی واریز شده است، گفت: تاکنون نزدیک به 20 هزار میلیارد ریال از این منابع مردم به پروژه ها اختصاص یافته است.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت گفت: حمایت از کسب و کارهای خرد وخانگی از جمله مسئولیت های اجتماعی این بانک به شمار می رود و توانمندسازی افراد و ایجاد اشتغال پایدار فصل مشترک این بانک و کمیته امداد است.
معاون مدیر امور سرمایه‌گذاری شرکت بیمه تجارت‌ نو، معتقداست که بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰ پویایی سال گذشته را ندارد با این حال، شرکت‌های بیمه ای با انجام کارشناسی و تحلیل قوی می‌توانند با درصد سود کمتری نسبت به سال گذشته، از بازار سرمایه، بهره کافی را ببرند.
بانک مرکزی امروز نرخ رسمی ۴۶ ارز عمده و اصلی کشورهای جهان را اعلام کرد که براساس آن بهای ۱۸ ارز نسبت به روز گذشته کاهش و نرخ ۱۷ ارز افزایش یافت. همچنین نرخ ۱۱ ارز ثابت ماند.