بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

عضو هیات عامل و معاون شعب بانک ملی ایران گفت: وظیفه سیستم بانکی، تلاش برای توانمندسازی اقتصاد و پشتیبانی از بخش تولید داخلی، رونق بخشی به خدمات بازرگانی و ارتقای میزان اشتغال در کشور است.
سکه تمام بهار آزادی با افزایش 1000 تومانی نسبت به روز قبل به 10 میلیون و 549 هزار تومان رسید.
جوایز نمایندگان شرکت بیمه تجارت‌ نو که رشد بالای ۳۰ درصد فروش را در رشته های بیمه ای به غیر ازبیمه (شخص ثالث،کشتی و هواپیما، زندگی و درمان گروهی ) نسبت به میانگین ۱۰ ماهه ابتدای سال ۹۹ را محقق کرده اند، اهدا شد.
مدیرعامل بانک ملی ایران تاکید کرد که بخش عمده مشکلات بانکی ناشی از اعمال تحریم های ظالمانه علیه کشورمان طی سال های اخیر با کمک این بانک حل شده است.
در جهت هماهنگی و تعامل بیشتر در پیشبرد امور دو سویه و حل موانع و مشکلات بیمه ای، جلسه‌ای با حضور مجتبی کاتب رئیس هیات مدیره بیمه سرمد و هوتن والی‌نژاد معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار گردید.
سالاری گفت: در طرح ۳۰۷۰ کاری بزرگ برای ارائه خدمات به جامعه تحت پوشش تامین اجتماعی انجام شد. مجموعه مدیران و کارکنان تامین اجتماعی با جدیت و پشتکار و به دور از عافیت طلبی وارد این کار بزرگ شده‌اند و در ادامه مسیر نیز با تمام توان و استفاده از همه ظرفیت‌ها توسعه خدمات غیرحضوری را ادامه می‌دهیم.
بانک مرکزی امروز نرخ رسمی ۴۶ ارز عمده و اصلی را اعلام کرد که براساس آن نرخ ۳۴ ارز کاهش و نرخ ۴ ارز افزایش یافت. همچنین نرخ ۸ ارز نیز ثابت ماند.
انتشار مطالبی با موضوع شرکت سهامی بیمه سرمد در برخی از رسانه ها و درج برخی از ادعاها و بعضا اتهامات در خصوص این شرکت، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عنوان نهاد ناظر و حاکمیتی صنعت بیمه منتشر کرد.
ضمن اعلام نتیجه‌ ششمین مرحله از حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۰ (مورخ 8 تیر ماه)، به اطلاع می‌رساند ‌حراج جدید اوراق یاد شده در تاریخ 15 تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه به طور قطع تاثیر پدیده سالمندی بر بیمه‌های پایه اجتناب ناپذیراست، گفت: با توجه به اهمیت موضوع، سازمان بیمه سلامت ایران در حال پیش‌بینی و برنامه‌ریزی دراین خصوص به ویژه در زمینه اقدامات غربالگری، پیشگیری وایجاد شرایط لازم برای پوشش خدمات مراقبت در منزل است.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت از انعقاد تفاهم نامه‌ای مشترک با معاونت فناوری ریاست جمهوری در زمینه هوش مصنوعی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: پیشگیری از بیماری‌ها و پیش بینی داروهای مورد نیاز برای خرید راهبردی و نظارت بر گیرندگان و ارائه دهندگان از مهمترین مزایای استفاده از هوش مصنوعی است.