تعامل انجمن صنفی انبوه سازان مسکن با بانک مسکن؛

نشست با انجمن صنفی انبوه سازان

در نشست مسئولین بانک مسکن و انجمن صنفی انبوه سازان مسکن استان، دو طرف بر تعامل بیشتر در جهت تسهیل اعطای تسهیلات ساخت به انبوه سازان حرفه ای مسکن در جهت تولید مسکن حداکثری تاکید کردند.
تصویر نشست با انجمن صنفی انبوه سازان

به گزارش سایت خبری پرسون، در نشست ریاست و اعضای انجمن صنفی انبوه سازان استان با مسئولین بانک مسکن مدیریت شعب استان مرکزی در دفتر مدیر شعب استان، دو طرف بر ادامه روند تعامل و همکاری فیمابین تاکید کردند. کسری امیری راد رئیس انجمن صنفی انبوه سازان مسکن در استان در این نشست، با اشاره به روابط دوستانه اعضای انجمن با مدیریت و کارکنان بانک مسکن استان، سبق فعالیت و تعامل دو مجموعه را طولانی مدت و توام با فراز و نشیب های زیاد در تامین مالی و اجرای پروژه های متعدد مسکونی در استان عنوان کرده گفت: انجمن صنفی انبوه سازان، مفتخر است، در اداوار گذشته تحت حمایت مالی بانک مسکن، در اکثر طرح ها و پروژه های خصوصی و دولتی مشارکت داشته و با رعایت جدیدترین متد و الگوی ساختمان سازی، ضمن ایجاد واحدهائی ایمن و مقاوم ، رضایت خاطر هموطنان را فراهم نماید.

امیری راد اظهار داشت: رکود حاکم بر بازار مسکن که هر چند سال یک بار بر این بازار سایه انداخته و مانع ساخت و ساز و تولید می شود را صرفا با اتخاذ سیاست های کارشناسانه و مدبرانه در جهت رفع موانع تولید می توان از میان برداشت. در این شرایط اکثر سازمان ها و از جمله بانک مسکن، مبحث تولید و ایجاد شرایط شناور در امر خرید، فروش و ساخت مسکن را مورد مداقه قرار می دهند و در سیاست های اعتباری خود، شرایط مطلوبی بدین منظور فراهم می آورند. وی تصریح کرد: تسهیل سیاست های اعتباری بانک در سال جاری برای سازندگان و هم برای متقاضیان خرید، ساخت و تعمیرات مسکن بسیار امیدبخش بوده است.

صیدنبی حیدریان مدیر شعب بانک استان مرکزی در این نشست، با ابراز خرسندی از اظهار لطف جامعه انبوه سازان استان به مجموعه بانک مسکن گفت: بانک مسکن به عنوان یگانه تامین کننده منابع مالی بخش مسکن، انجمن صنفی انبوه سازان به عنوان مجری ساخت و ساز حرفه ای مسکن و مردم به عنوان استفاده کنندگان از خدمات و محصولات این دو سازمان، مجموعا سه ضلع مثلث طلائی بخش مسکن تلقی می شوند و می توانند با هم پوشانی و تشریک مساعی متقابل، موجبات تحرک و پویائی این بخش را حتی در شرایط رکود فراهم کنند.

حیدریان افزود: یکی از مهمترین عواملی که هر بخش اقتصادی را با رکود مواجه می کند، خروج متولیان و متقاضیان آن بخش (در شرایط سود آوری کم) و روی آوردن به سایر بخش های اقتصادی به بهانه سودآوری مطلوبتر می باشد. این رویکرد موجب بر هم خوردن اعتدال و موازنه توزیع منابع در اقتصاد کشور شده و نتیجه ای جز رکود در بر نخواهد داشت. توصیه این است که در شرایط رکود بخش مسکن، فعالین این بخش از اهداف و برنامه های اصلی خارج نشده، پول را در چرخه ساختمان و مسکن حفظ کنند و نگذارند این چرخ از حرکت بازایستد.

حیدریان خاطر نشان کرد؛ مسئولین بانک مسکن تلاش داشته و دارند با تسهیل سیاست های اعتباری بانک برای تولید کنندگان و عرضه کنندگان مصالح و تجهیزات ساختمانی، برای سازندگان حرفه ای ساختمان و برای مردم به عنوان استفاده کنندگان از محصولات و خدمات بانک، شرایط رونق تولید و شکوفائی اقتصاد مسکن را فراهم آورده، همواره پاسخگوی رفع این نیاز مهم و اساسی در کشور باشند.

366620