بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

با برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه بانک صنعت و معدن به عنوان نخستین بانک دولتی با حضور وزیران محترم امور اقتصادی و دارایی؛ صنعت، معدن و تجارت و سایر اعضای مجمع این بانک در روز شنبه ۲۶ تیرماه سال جاری، مجمع سالیانه بانکهای دولتی آغاز می‌شود.
بانک مرکزی امروز نرخ رسمی ۴۶ ارز عمده و اصلی را اعلام کرد که براساس آن نرخ ۱۸ ارز افزایش و ۲۲ ارز کاهش یافت. همچنین نرخ ۶ ارز رسمی ثابت ماند.
بانک آینده خدماتی جدید به مشتریان خود ارائه می‌دهد که حوزه ارز را هم شامل می‌شود.
رستگاری پیش از مجمع؛

سود وتجارت افزایش یافت

سود هر سهم بانک تجارت در دوازده ماهه منتهی به اسفند ۱۳۹۹ پس از انجام حسابرسی ۱۳۴ ریال افزایش یافت.

در راستای اجرای قانون عملیات بانکی بدون ربا و با توجه به سقف تعیین شده توسط بانک مرکزی ج.ا.ا.، نرخ حق الوکاله بانک پارسیان به میزان 3 درصد خالص منابع سپرده گذران در سال 1400 تعیین شد.
با توجه به عملکرد مناسب شرکت، رعایت قواعد و مقررات مالی و حسابداری و تبعیت از قانون و آیین‌ نامه‌ های بیمه‌ای، شفافیت و کیفیت گزارش حسابرس مستقل درباره فعالیت‌ها و صورت‌های مالی بیمه کوثر در سال 1399، در سطح بسیار بالا و با کمترین ایراد همراه شده است.
مدیر راهبری شبکه فروش شرکت بیمه رازی از افزایش ۴۶ درصدی کارمزد شبکه فروش، کاهش چشمگیر نمایندگان کم درآمد و افزایش قابل توجه نمایندگان دارای درآمد مطلوب این شرکت خبر داد و این دستاورد را ناشی از افزایش میزان توجه به دغدغه های شبکه فروش در قالب پنج چرخش استراتژیک بیمه رازی دانست.
مهر تایید سهامداران بر کارنامه عملکرد مدیرعامل بیمه رازی:

تقدیر دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران از خدمات ویژه جباری

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بیمه رازی به منظور بررسی عملکرد سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل‌ دفتر مرکزی بیمه رازی و با حضور سهامداران، اعضای هیات مدیره، نمایندگان بیمه مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران، حسابرسان و نمایندگان سهامداران عمده، در تاریخ ۲۳ تیر ماه ۱۴۰۰ برگزار شد.
تسهیلات پرداختی بانک‌ها به بخش های اقتصادی در 3 ماهه ابتدای سال 1400 مبلغ 4976.9 هزار میلیارد ریال بوده است که این میزان در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ 2071.7 هزار میلیارد ریال (معادل 71.3 درصد) افزایش داشته است.
شورای پول و اعتبار در اجرای مصوبه هیئت وزیران و بنا به پیشنهاد بانک مرکزی با افزایش سقف تسهیلات خرید یا ساخت مسکن آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا در سال 1400 موافقت کرد.
رییس کل بانک مرکزی تشریح کرد؛

سیاست های بانک مرکزی در افق پیش رو

در مراسم تجلیل از «یاران اشتغال»، معاون اول رییس جمهوری از زحمات نظام بانکی کشور در حمایت از محرومان قدردانی کرد و با اشاره به تجربیات دکتر کمیجانی، پذیرش سمت رییس کلی بانک مرکزی از سوی وی را فداکارانه برشمرد.
مدیر راهبری شبکه فروش شرکت بیمه رازی خبر داد؛

رشد ۲۰۸ درصدی جذب نماینده و افزایش ۴۶ درصدی کارمزد شبکه فروش

مدیر راهبری شبکه فروش شرکت بیمه رازی از افزایش ۴۶ درصدی کارمزد شبکه فروش، کاهش چشمگیر نمایندگان کم درآمد و افزایش قابل توجه نمایندگان دارای درآمد مطلوب این شرکت خبر داد و این دستاورد را ناشی از افزایش میزان توجه به دغدغه های شبکه فروش در قالب پنج چرخش استراتژیک بیمه رازی دانست.
معاون سازمان و برنامه ریزی پست بانک ایران گفت: تهیه و ارسال گزارش عملکرد بانک در سال 1399 در رابطه به اجرای تکالیف قانونی جزء 2 بند د تبصره 2 قانون بودجه کل کشور به معاونت مالی و سرمایه گذاری جهت انعکاس به سازمان دیوان محاسبات کل کشو از جمله اقدامات صورت گرفته می باشد.
بانک ملت در راستای ایفای مسوولیت های اجتماعی و با هدف ارتقای سطح مقابله با ویروس کرونا در استان های محروم کشور، 250 هزار فقره ماسک بهداشتی چهارلایه به مردم استان سیستان و بلوچستان اهدا کرد.