بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با اشاره به اهمیت صنعت پلیمر در ایران گفت: این بانک طی ۵ سال گذشته ۱۱ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان در قالب تامین سرمایه در گردش به شرکت‌های مختلف صنعت پتروشیمی تسهیلات پرداخت کرده است.
بانک آینده در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌ زدایی‌ها با اعطای تسهیلات به شرکت گستران صنایع نوین پارس (گروه صنعتی هوشمند آسیا) از شرکت‌های تولیدی دانش‌ بنیان که تحت پوشش دانشگاه صنعتی امیرکبیر است، ادامه و رونق تولیدات این شرکت را هموارتر کرد.
رییس هیات مدیره شرکت بیمه حافظ، گفت: به جای اینکه شرکت‌های بیمه‌ای را موظف به ورود اطلاعات بدهکاران بزرگ را در سامانه کنیم که می‌تواند تبعاتی برای شرکت‌ها داشته باشد، تشکلی که وظیفه اینکار را دارد باید مسئولیت بپذیرد که آن موقع، همه شرکت‌ها می‌توانند انتفاع لازم را از این موضوع ببرند.
بانک مرکزی امروز نرخ رسمی ۴۶ ارز عمده و اصلی را اعلام کرد که براساس آن نرخ ۲۴ ارز افزایش و نرخ ۱۴ ارز کاهش یافت. همچنین نرخ هشت ارز نیز ثابت ماند.
با امضای تفاهم‌ نامه توسط حجت‌اله صیدی و علی بهادری جهرمی رقم خورد:

همکاری بانک صادرات و مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه

مدیرعامل بانک صادرات ایران به منظور توسعه تعاملات و ارائه انوع خدمات مالی و بانکی، استفاده از ظرفیت‌های علمی، آموزشی، خدمات حقوقی، ارتقای فرهنگ صلح و سازش، کمک به کاهش ورودی پرونده‌های قضایی و پیشگیری از آثار منفی قرارداد‌های ناقص اعتباری و تسهیل ارائه خدمات طی نشستی با رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.
مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه آسیا با حضور حداکثر سهامداران، مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره بیمه آسیا، نمایندگان بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان حسابرسی و دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران به صورت آنلاین برگزار شد و صورت های مالی منتهی به سال 1399 این شرکت به تصویب رسید.
با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته استمرار جذب نقدینگی بود. از این رو، بانک مرکزی به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید معکوس به مبلغ 64.6 هزار میلیارد ریال موافقت کرد.