بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

جانشین مدیرعامل شرکت بیمه تجارت‌ نو، معتقداست که تحول دیجیتال به معنی تحول و انقلاب درونی هر فرد فعال در یک سازمان از نظر فکری و عملیاتی است که این مساله در بیمه تجارت‌ نو درحال اتفاق است.
نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه بدون نظام تامین مالی هیچ کجای دنیا شکل نمی گیرد، کشور ما نیز از این قائده مستثنی نیست. در کشوری که بیش از 80درصد بار نظام تامین مالی آن بر دوش شبکه بانکی است نمی توان توسعه و بانک را از یکدیگر جدا کرد و بدون شک این دو با هم عجین هستند.
در مصاحبه با مدیر ریسک بانک صنعت و معدن مطرح شد:

لازم است، فرهنگ خود کنترلی و توجه به ریسک در بانک نهادینه شود

ریسک، خطر و احتمال محقق نشدن پیشبینی های آینده و امکان وقوع هر نوع خسارت یا زیان (اعم از مالی و غیرمالی) در نتیجه انجام یک فعالیت است. ریسک همواره بخش جدایی ناپذیر فعالیتهای مالی بوده است و بانک ها و مؤسسات مالی در انجام فعالیتهای خود با انواع گوناگونی از ریسکها و مخاطرات مواجه می باشند. در دهه 1990، در اثر عدم توجه به ریسکهای موجود و پیامدهای آن، زیانهای هنگفتی به بسیاری از بانکها و مؤسسات مالی و بزرگ دنیا وارد آمد. آثار و پیامدهای منفی این حادثه، چنان عظیم بود که باعث شد بانکهای معتبر جهانی توجه و تأکید ویژه ای بر مدیریت ریسک داشته باشند.
بانک مرکزی امروز نرخ رسمی ۴۶ ارز عمده و اصلی را اعلام کرد که بر این اساس قیمت ۲۱ ارز کاهش و بهای ۱۷ ارز افزایش یافت. همچنین نرخ هشت ارز نیز ثابت ماند.
رییس کارگروه ساماندهی بیمه در مرزهای کشور گفت: کارگروه مرزها بدون پشتوانه علمی، تخصصی و پژوهشی از انسجام و کارایی لازم برخوردار نخواهد بود
بیمه مرکزی با نظارت مستمر بر شرکت‌های بیمه در مسیر رضایت حداکثری بیمه‌گذاران و رفع موانع فعالیت بیمه‌گران حرکت خواهد کرد.
‎بانک ها یکی از نهادهایی است که جذب نیروی انسانی در آن ها بالاست و جویندگان کار بسیاری به دنبال آن هستند که در سیستم بانکی جذب شوند، اما جذب نیروی انسانی در بانک ها بیشتر به شکل وابستگی صورت می گیرد و کمتر به شکل روند آزمون و صلاحیت انجام می شود.
بانک مرکزی امروز نرخ رسمی ۴۶ ارز عمده و اصلی را اعلام کرد که بر این اساس قیمت ۲۲ ارز کاهش و بهای ۱۸ ارز افزایش یافت. همچنین نرخ ۷ ارز نیز ثابت ماند.
نایب‌ رئیس هیأت‌ مدیره بانک صادرات ایران گفت: برای کمک به ایجاد مجموعه‌‌های بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی، روش‌های جدید تامین مالی و اعتباری را بر پایه توسعه و چرخش اعتبارات اسنادی ریالی در این صنعت با جدیت دنبال می‌کنیم.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: در هفت ماهه نخست امسال 9.5 میلیارد دلار ارز به کالا‌های اساسی اختصاص داده شده است در حالی که این میزان در کل سال گذشته معادل ۱۰ میلیارد دلار بوده است.
مدیرعامل بانک سینا در سفر به استان کرمان مطرح کرد:

برنامه محوری رویکرد اصلی بانک سینا در پیشبرد اهداف است

مدیرعامل بانک سینا برنامه محوری را به عنوان یکی از اولویت های مدیریتی در پیشبرد سیاست ها و برنامه های عملیاتی موفق بانک برشمرد و از اقدامات زیربنایی صورت گرفته در این امر تقدیر کرد.
سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از غرفه بیمه پاسارگاد در نمایشگاه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر بازدید و در جریان فعالیت ها و اقدامات بیمه پاسارگاد در این حوزه قرار گرفت.
شرکت بیمه پاسارگاد در پاسخ به اعتماد میلیونی هموطنان گرامی و تأمین رفاه حال بیمه گذاران عمر و تأمین آتیه در جهت افزایش رضایت مندی مشتریان نسبت به افزایش سقف تخفیف های ویژه با توجه به میزان ذخیره ریاضی دارندگان بیمه نامه عمر و تأمین آتیه از تاریخ اول آبان ماه اقدام نموده است.