بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

یک پژوهشگر اقتصادی گفت: این نکته را نیز باید همیشه در نظر داشته باشیم که میان انتشار پول توسط بانک مرکزی و خلق پول بانک‌ها تفاوت بارزی وجود دارد چرا که انتشار پول توسط بانک مرکزی مستقیماً منجر به افزایش پایه پولی می‌شود.
با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و مقامات کشوری و لشکری برگزار می‌شود:

آیین تودیع و معارفه مدیرعامل بانک سپه

آیین تودیع محمدکاظم چقازردی، مدیرعامل سابق و معارفه آیت اله ابراهیمی، مدیرعامل جدید بانک سپه با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و جمعی از مقامات و مسئولان کشوری و لشکری روز شنبه هشتم آبان ماه، برگزار می‌شود.
بانک ملی ایران نسبت به سودجویی برخی افراد برای استفاده از برند بانک ملی ایران و ارایه ضمانتنامه های نامعتبر در قبال جذب سپرده های مشتریان هشدار داد.
کارکرد نرم‌افزارهای بانکی با نئوبانک‌ها متفاوت است:

پلتفرم فراز بانک ایران‌ زمین فراتر از نئوبانک

با آنکه مدت‌زمان زیادی از ظهور و عمر نئوبانک‌ها در جهان می‌گذرد؛ اما این مدل از بانکداری در ایران پدیده‌ای نوظهور است و با وجود جذابیت‌های فراوانی که دارد، به دلیل عدم صدور مجوزهای لازم تاکنون، فراهم نبودن زیرساخت‌ها و عدم هماهنگی نهادهای زی‌ربط با یکدیگر در این حوزه، هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده است.
مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل پیشین و جدید بانک ملت با حضور دکتر عباس مرادپور مدیرکل بانک، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی، اعضای هیات مدیره بانک های تجارت و ملت و مدیران سطوح مختلف این بانک برگزار شد.
بانک مرکزی امروز نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۶ ارز کاهش و ۱۰ ارز افزایش یافته است. همچنین نرخ ۱۰ ارز نیز بدون تغییر باقی مانده است.
مدیرعامل شرکت بیمه رازی با تاکید بر پنج چرخش استراتژیک این شرکت در سال جاری گفت: شرکت بیمه رازی در مسیر مناسبی قرار گرفته و باید تمام همکاران در ستاد و صف شرکت بیمه رازی اهتمام بیشتری به تحولات شرکت داشته باشند.
حرکت از چشم‌ انداز به‌ سوی کیفیت:

وقتی تجربه مشتری به ارائه خدمات برتر تبدیل می‌شود

مهم‌ترین هدف یک بانک دیجیتال این است که مشتری در تعامل با آن به تجربه‌ای شیرین، لذت‌بخش و ماندگار دست یابد و به‌مرورزمان با آن نهاد مالی ارتباط عاطفی معنادار برقرار کند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی، بانک ملی ایران را نهادی بزرگ، باسابقه و دارای سرمایه اجتماعی بی نظیر خواند و تاکید کرد: همان طور که بسیاری از تحولات پیشین نظام بانکی با پیشروی بانک ملی ایران محقق شده است،‌ از این پس نیز در تحولات پیش روی نظام بانکی، پرچمدار اقدامات بزرگ در این حوزه، بانک ملی ایران خواهد بود.
نخستین نمایشگاه و همایش معرفی فرصت های سرمایه‌گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی، سوم آبان جاری با حضور سعید محمد دبیرشورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، دبیران مناطق آزاد ، مدیران حوزه انرژی ، بانک و بیمه افتتاح شد.
بیمه زندگی به عنوان یک سرمایه‌گذاری مطمئن درحالی از محبوب‌ترین بیمه‌ها در سطح جهان به شمار می‌آید که در کشور ما این بیمه‌نامه مغفول مانده و از جایگاه مناسبی در بین خانوارهای ایرانی برخوردار نیست. گواه این مدعا هم میانگین پایین ضریب نفوذ بیمه عمر در ایران نسبت به میانگین جهانی است که فاصله زیادی را نشان می‌دهد. کارشناسان در به وجود آمدن این شرایط، دلایل متفاوتی را عنوان می‌کنند.
شرکت بیمه آسماری در نمایشگاه و همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز، پنروشیمی و انرژی های تجدید پذیر (IFEEX ۲۰۲۱) حضور یافت.