بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

مدیرعامل بانک مسکن عنوان کرد؛

کارت مصالح ساختمانی عملیاتی شد

مدیرعامل بانک مسکن از عملیاتی شدن کارت مصالح ساختمانی با هدف کاهش هزینه‌های ساخت مسکن در نهضت ملی مسکن خبر داد.
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن بهای ۲۹ واحد پولی کاهش و قیمت ۹ ارز افزایش یافت. همچنین نرخ هشت واحد پولی دیگر هم ثابت ماند.
بهزاد شیری مدیرعامل پست‌ بانک ‌ایران در نشست صمیمی با حجت الاسلام آقایی فرمانده حوزه مقاومت بسیج بانک و اعضای آن، ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهارداشت: اولین مفهومی که از بسیج در ذهن ما تداعی می شود، آمادگی و حضور در تمامی عرصه ها است از اینرو روحیه و تفکر بسیجی باید در تمامی ابعاد رندگی و کار ما تسری پیدا کند.
بیمه پارسیان در راستای تکریم و رفاه حال بیمه گزاران بیمه های عمرانفرادی، جشنواره "هدیه زندگی پارسیان" را برای بیمه گزاران بیمه نامه عمروسرمایه گذاری این شرکت برگزار می کند.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با صدور دستور اداری نحوه محاسبه و دریافت حق بیمه از ورثه کارفرمایان متوفی که کارگاه آنان مشمول معافیت حق بیمه سهم کارفرمایی قرار گرفته‌اند و همچنین چگونگی ابلاغ صورتحساب‌های صادره به ورثه کارفرما را مشخص کرد.
مدیر بیمه های اتومبیل شرکت بیمه سامان، « ‌بیمه بدنه کیلومتری سامان » را عادلانه ترین بیمه نامه خودرویی موجود خواند و گفت: خریداران این بیمه نامه،‌ متناسب با میزان استفاده از خودرو، ‌حق بیمه پرداخت می کنند و این روش از تحمیل هزینه مازاد به بیمه گذار جلوگیری می کند.
با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته توافق بازخرید بود. از این رو، این بانک در دو حراج ۳۸ (هفتگی) و ۳۹ (موردی) به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید جمعاً به مبلغ ۳۴۴.۴ هزار میلیارد ریال اقدام کرد؛ ذکر این نکته ضروری است که ارزش توافق‌های بازخرید سررسید شده هفته قبل به مبلغ ۳۴۵.۸ هزار میلیارد ریال بوده است.
مدیرعامل بانک رفاه کارگران گفت: مناطق زلزله‌زده استان هرمزگان وضعیت مناسبی ندارند و بانک برای تهیه اقلام و وسایل مورد نیاز همچون مواد غذایی، پتو، زیرانداز، وسایل گرمایشی، کانکس و ... در اسرع وقت اقدام می‌کند.
مدیرعامل بانک سینا در همایش یک روزه مدیران صف و ستاد در تبریز گفت: با تلاش و اراده جمعی همکاران، عملکردها در این بانک حاکی از تحقق 84 درصدی اهداف درکل بودجه و تحقق 94 درصدی هدف در بخش مانده تسهیلات طی 7 ماهه گذشته است.
شعب بانک کشاورزی از ابتدای سال 1400 تا پایان آبان ماه، بیش از 317 هزار و 843 میلیارد ریال تسهیلات صنایع وابسته و خدمات کشاورزی به متقاضیان پرداخت کردند که نسبت به مقطع مشابه سال گذشته بیش از 81 درصد رشد داشته است.