بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

سختگیری بانک‌ها به خصوص درباره دادن وام، زبانزد خاص و عام است. اما این بار بانک‌ها به بهانه مبارزه با پولشویی دست به اقدامی زده‌اند که مردم را از خدمات بانکی خسته و عصبانی کرده است.
مدیرعامل بانک رفاه کارگران گفت: بانک رفاه به عنوان بانکی اجتماعی، علاوه بر فعالیت‌های تجاری و ارائه خدمات به حوزه‌های اقتصادی و تولیدی کشـور، تلاش می‌کـند به مـسئولیت‌های اجتماعی نیز بپردازد و در همین راستا، آمادگی لازم برای کمک به هم‌وطنان زلزله زده استان هرمزگان را دارد.
خرید استراتژیک صحیح در راستای ارائه خدمات سلامت برای حرکت کشورها به سمت پوشش سلامت همگانی ضروری است، اما این اقدام زمانی اتفاق می افتد که تخصیص منابع تا حدودی مرتبط با عملکرد ارائه دهندگان خدمات و نیازهای بهداشتی جمعیت مورد نظر و با هدف تحقق اثر بخشی اقدامات، افزایش توزیع عادلانه منابع و مدیریت رشد هزینه ها باشد.
بانک سپه با ارائه طرح «بهین کارت» وام خرید کالا به متقاضیان ارائه می‌دهد. وام‌های خرید کالا به متقاضیان این امکان را می‌دهد تا از فروشگاه‌‌های طرف قرارداد با بانک سپه اقدام به خرید کالاهای مورد نیاز خود کنند.
دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه‌دولتی گفت: باتوجه به دستورالعمل های بانک مرکزی و براساس مواد ۵ و ۶ قانون اصلاح قانون مبارزه با پولشویی، بانک‌ها موظفند در اجرا و شناسایی کامل اشخاص حقیقی مشخصات هویتی اعلام شده از سوی شخص حقیقی را با اصل مدارک تطبیق داده و پس از احراز هویت و استعلام برخط از سازمان ثبت احوال کشور و دریافت کد رهگیری تایید کنند.
اشخاص حقیقی و حقوقی، مدیران شرکت‌ها و خیرین می‌توانند با سپرده‌گذاری بلند مدت در بانک صادرات ایران، نسبت به افتتاح حساب برای استفاده خود، اقوام درجه یک، اشخاص زیرمجموعه و کارکنان اقدام و آنها را برای دریافت تسهیلات تا سقف دو میلیارد ریال در قالب دو طرح «تبسم» و «تسهیلات بدون واریز قسط» بدون ضامن به بانک معرفی کنند.
در اولین روز آذرماه؛

بهای دولتی 35 ارز ثابت ماند

بانک مرکزی امروز نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۵ ارز کاهش و ۶ ارز افزایش یافت. نرخ ۳۵ ارز نیز بدون تغییر باقی مانده است.