شرایط سنی بیمه تکمیلی چگونه است؟

بیمه‌های مختلف درمانی خیال افراد را بابت هزینه‌های سرسام‌آور خدمات پزشکی تا حدودی راحت می‌کنند. وجود بیمه یکی از اساسی‌ترین نیازهای اعضای خانواده در جامعه امروز است. بیمه تکمیلی به شما کمک می‌کند تا مشکلات پزشکی را بدون ترس از فاکتور نهایی پرداخت، درمان کنید. آیا همه اعضای خانواده را می‌توان بیمه کرد؟ شرایط سنی بیمه تکمیلی چگونه است؟
تصویر شرایط سنی بیمه تکمیلی چگونه است؟

به گزارش سایت خبری پرسون، در این مقاله به توضیح محدودیت‌های سنی برای بیمه تکمیلی می‌پردازیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

چرا باید از بیمه تکمیلی استفاده کنیم؟ مزایای بیمه تکمیلی برای همه افراد

بیمه‌های درمان معمولی فقط بعضی از خدمات پزشکی را تحت پوشش قرار می‌گیرند. در واقع هزینه‌های سنگینی مثل دندان‌پزشکی را نمی‌توانید با بیمه‌های معمولی پرداخت کنید. تنوع انواع بیمه تکمیلی، قیمت مناسب، ارائه خدمات متعدد و پوشش دادن حجم زیادی از هزینه‌های سنگین درمانی از جمله مزایا و فواید بیمه تکمیلی است.

پرداخت بخش قابل توجهی از هزینه‌های درمان، داروها و بیمارستان

تحت پوشش قرار دادن هزینه بیماری‌های خاص مانند سرطان و عمل‌های جراحی مانند جراحی مغز، قلب و جراحی‌های سرپایی مانند ختنه، انجام انواع سونوگرافی، عمل پیوند اعضای بدن، دندان‌پزشکی، ترک اعتیاد و درمان شکستگی استخوان

وجود تنوع بالا در بیمه‌های تکمیلی مانند بیمه تکمیل گروهی و بیمه تکمیلی درمانی خانواده

قیمت مناسب و وجود شرایط پرداخت متنوع

شرایط دریافت بیمه تکمیلی؛ عوامل موثر بر حق بیمه درمانی تکمیلی

بیمه‌های تکمیلی به‌خاطر خدمات بی‌شماری که به افراد و خانواده‌هایشان ارائه می‌دهند، شرایط خاص خود را دارند. فرد مطابق با این نوع بیمه، هزینه‌هایی را برای بیمه درمانی می‌پردازد تا بخشی از هزینه‌های پزشکی توسط شرکت بیمه پرداخت شود. طبق قرارداد بین بیمه‌گذار و بیمه‌شونده، سازمان متعهد می‌شود تا بعد از گذشت دوره انتظار بیمه تکمیلی، بخش قابل‌توجهی از هزینه‌های درمان را تقبل کند.

شرایط سنی و محدودیت‌های جغرافیایی از مهم‌ترین و رایج‌ترین شرایط بیمه تکمیلی درمانی هستند. بیمه آسماری خدمات بیمه درمان تکمیلی خانواده را برای همه مناطق آزاد و شهرهای سراسر ایران به‌جز تهران ارائه می‌کند.

شرایط سنی بیمه تکمیلی؛ آیا همه می‌توانند از بیمه تکمیلی استفاده کنند؟

شرایط سنی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در قراردادهای بیمه مطرح می‌شود. با بالا رفتن سن احتمال بروز بیماری‌ها و انواع آسیب‌دیدگی‌ها افزایش پیدا می‌کند. به همین خاطر افراد در سن‌های بالاتر نیاز بیشتری به درمان پیدا می‌کنند. شرکت‌های بیمه برای ارائه خدمات باکیفیت‌تر به بیمه‌شوندگان و کنترل هزینه‌های درمان افراد تحت‌پوشش، محدودیت‌های سنی برای بیمه تکمیلی مشخص می‌کنند. با استفاده از بیمه تکمیلی، افراد می‌توانند به مراکز طرف قرارداد بیمه sos مراجعه کرده و از خدمات بیمه درمانی بهره ببرند.

محدودیت‌های سنی در بیمه درمانی تکمیلی با توجه به نوع بیمه مشخص می‌شود. بیمه تکمیلی معمولا شامل دو دسته بیمه تکمیلی گروهی و بیمه تکمیلی انفرادی است که در ادامه به توضیح هرکدام از آن‌ها می‌پردازیم:

شرایط سنی برای دریافت بیمه تکمیلی گروهی

بیمه‌های تکمیلی گروهی برای سازمان‌ها در نظر گرفته می‌شود. هرچقدر تعداد متقاضیان بیمه تکمیلی در یک شرکت افزایش پیدا کند، افراد حق بیمه تکمیلی کمتری پرداخت خواهند کرد.

افرادی که تحت پوشش بیمه تکمیلی گروهی آسماری هستند تا سن ۶۰ سالگی از همه مزایای بیمه برخوردار می‌شوند. نرخ بیمه درمان برای این دسته از افراد تغییری نمی‌کند. در واقع هیچ‌گونه محدودیتی برای افراد زیر ۶۰ سال و اعضای خانواده آن‌ها وجود ندارد. اما افراد ۶۱ تا ۷۰ سال برای قرار گرفتن تحت پوشش‌های بیمه باید حق بیمه‌ای با ۵۰ درصد بیشتر از حالت عادی پرداخت کنند. افزایش هزینه بیمه تکمیلی آسماری برای افراد بالای ۷۰ سال تا ۱۰۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

شرایط سنی بیمه تکمیلی درمانی انفرادی

پیش از هرچیز بگوییم که همه شرکت‌های بیمه‌گذار، بیمه درمانی تکمیلی انفرادی ارائه نمی‌دهند. بااین‌وجود، شرایط سنی برای این نوع بیمه در هر شرکت با دیگری متفاوت است. در بیمه تکمیلی درمانی انفرادی شرایط سخت‌تری برای بیمه‌شوندگان در نظر گرفته می‌شود.

به‌عنوان مثال، بسیاری از شرکت‌های بیمه‌گذار افراد بالای ۷۰ سال را تحت هیچ شرایطی بیمه نمی‌کنند. همچنین افرادی که بیش از ۶۰ سال سن دارند، باید علاوه‌بر پرداخت حق بیمه بیشتر، مدارک متعددی ارائه دهند. شرکت بیمه ممکن است از متقاضی بخواهد برای انجام بعضی از آزمایش‌های پزشکی به پزشک معتمد سازمان مراجعه کند. به‌عنوان مثال، همه افراد در سنین بالا نمی‌توانند از بیمه تکمیلی دندانپزشکی استفاده کنند و برای بیمه شدن، باید توسط پزشک متخصص معاینه شوند.

چه مواردی تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی قرار می‌گیرد؟ از ویزیت عمومی تا درمان بیماری‌های خاص

بیمه درمان تکمیلی خدماتی فراتر از بیمه درمانی پایه ارائه می‌دهد. با استفاده از بیمه تکمیلی علاوه‌بر پوشش دادن هزینه‌های اولیه درمان خود و اعضای خانواده، می‌توانید بخش زیادی از هزینه درمان بیماری‌ها و عمل‌های خاص را تامین کنید. بیمه تکمیلی درمانی در شرایط سخت به کمک بیمه‌شوندگان و خانواده‌هایشان می‌شتابد. این نوع بیمه با تقبل بخش قابل‌توجهی از هزینه‌های درمان در روزهای خاص، بار سنگینی از روی دوش بیمار و خانواده او برمی‌دارد. از جمله پوشش‌های بیمه درمان تکمیلی آسماری عبارت‌اند از:

جراحی‌های عمومی و بستری

جراحی‌های تخصصی

زایمان و نازایی

خدمات پاراکلینیکی

آمبولانس درون شهری و برون شهری

ویزیت و دارو

رفع عیوب انکساری دو چشم

سمعک

دندان‌پزشکی

ویزیت آنلاین

پرداخت غرامت هنگام بستری در بیمارستان

کرونا

مشاوره و خرید بیمه تکمیلی درمانی با بهترین بیمه تکمیلی ایران

بیمه درمانی تکمیلی مانند سایر خدمات اجتماعی دیگر، شرایط سنی خاص خود را می‌طلبد. در این مقاله به بررسی شرایط سنی بیمه تکمیلی و بیان محدودیت‌های سنی برای دریافت انواع بیمه درمانی تکمیلی پرداختیم. همه افراد زیر ۷۰ سال می‌توانند بیمه درمان تکمیلی خانواده آسماری را تهیه کنند. بیمه تکمیلی گروهی آسماری برای افراد تا ۶۰ سال بدون هیچ محدودیتی قابل خریداری است. اما کسانی که بالای ۶۰ سال سن دارند، تحت شرایط خاصی و با پرداخت مبلغ بیشتری حق بیمه از خدمات بیمه تکمیلی بهره‌مند می‌شوند.

شرکت بیمه آسماری با شناخت نیازهای مشتریان تلاش می‌کند انواع خدمات بیمه‌ای را ارائه کرده و نیازهای مختلف متقاضیان را تحت پوشش قرار دهد. آیا شما تابه‌حال از بیمه درمانی تکمیلی برای خود و اعضای خانواده‌تان استفاده کرده‌اید؟ تجربه شما از خدمات بیمه تکمیلی چیست؟ تجربیات و نظرات خود را با ما و سایر مخاطبان مجله آسماری به اشتراک بگذارید.

385147