بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن بهای ۲۷ واحد پولی کاهش و قیمت ۱۰ ارز افزایش یافت. همچنین نرخ ۹ واحد پولی دیگر هم ثابت ماند.
از دیدگاه مدیر عامل بانک صنعت و معدن

نقش نظام بانکی در تقویت زنجیره های ارزش جهت رونق تولید

امروزه توسعه زنجیره های ارزش از مقدم ترین سیاست های توسعه و رونق اقتصادی در جوامع محسوب می شود. در واقع، رقابت از کسب و کارها به سمت زنجیره های ارزش هدایت شده است و صاحبنظران معتقدند که کسب و کارها به اندازه زنجیره ارزش خود باکیفیت و رقابتی هستند. به این مفهوم که چنانچه زنجیره های بالادستی و پائین دستی کسب و کارها رقابت پذیر نباشند، کیفیت و رقابت پذیری سایر عاملان در حلقه های زنجیره ارزش کاهش می یابد و آسیب پذیری حلقه های زنجیره ارزش نیز اثر منفی خود را بر سایر حلقه ها خواهد گذاشت.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بهبود شرایط کادر درمان بویژه کارکنان شرکت‌ها و موسسات تابعه این سازمان را ضروری دانست و گفت: اقتصادی اداره کردن بیمارستان به معنی نادیده گرفتن حقوق کارکنان نیست. برنامه ما مردمی شدن تأمین اجتماعی است و این مفهوم از درون سازمان شروع می‌شود.
مدیر بیمه‌های آتش‌سوزی اعلام کرد:

رشد فروش در کنار کنترل نسبت خسارت

شرکت بیمه ملت در حوزه فروش و پرداخت خسارت بیمه آتش‌سوزی اقدامات مطلوبی داشته است. ارائه طرح‌های ویژه، تنوع در طرح‌های فروش و هماهنگ‌سازی آن با نیاز مشتریان باعث اقبال عمومی به بیمه آتش‌سوزی این شرکت شده است. در این‌باره با پریا الوندی‌پور، مدیر بیمه‌های آتش‌سوزی شرکت بیمه ملت به گفت‌وگو نشسته‌ایم.
حمایت بانک آینده از طرح های اشتغالزایی مددجویان بهزیستی:

مدیر کل بهزیستی استان البرز از بانک آینده تقدیر کرد

مدیرکل سازمان بهزیستی استان البرز از اقدام همکاران بانک آینده در شعبه «عظیمیه کرج» در خصوص پرداخت وام قرض‌الحسنه به افراد واجد شرایط، قدردانی کرد.
سیزدهمین نمایشگاه معرفی‌ فرصت‌های سرمایه‌گذاری و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی (KISHINVEX ٢٠٢١) با مشارکت و حضور بانک صادرات ایران و شرکت‌های تابعه، هشتم تا یازدهم آذرماه در جزیره کیش برگزار می‌شود.
با دستور مدیرعامل بانک ملت، در پی وقوع زمین لرزه شدید در استان هرمزگان که باعث از بین رفتن منازل مسکونی و زیر ساخت ها در برخی مناطق استان شد، کمک رسانی به مناطق زلزله زده شهر فین را در دستور کار قرار گرفت.
معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در بانک سینا:

بسیج؛ پشتوانه ای برای دفاع از انقلاب اسلامی در تمامی دوران ها است

مراسم گرامیداشت هفته بسیج مستضعفان با حضورمدیرعامل بانک سینا، معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، رئیس مرکزمقاومت بسیج و مدیر ارتباطات مردمی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، فرمانده حوزه بسیج شهدای گمنام و جمعی از معاونین و مدیران بانک برگزار شد.
رئیس اسبق بانک مرکزی گفت: یک دادگاه داوری بین‌المللی، دولت بحرین را که سرمایه‌گذاری بانک‌های ملی و صادرات در فیوچر بانک بحرین را سلب مالکیت کرده بود به پرداخت ۲۰۰ میلیون یورو غرامت محکوم کرد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: رفع مشکلات مراکز بیمه‌ای و درمانی سیستان و بلوچستان را در سفر به این استان پیگیری می‌کنیم و تعیین تکلیف 3 پروژه درمانی و همچنین تجهیز بیمارستان تأمین اجتماعی به دستگاه MRI را در برنامه داریم.
کمیته عالی فناوری اطلاعات پست بانک ایران بر اساس مصوبه شماره ۱۲۸۱ مورخ 18/08/1400 هیات مدیره بانک، با هدف یاری رسانیدن و انجام صحیح و دقیق وظایف هیات مدیره در امر سیاست‌گذاری و راهبری حوزه فناوری اطلاعات تشکیل و شیوه‌نامه آن برای اجرا به مدیریت‌های بانک ابلاغ شد.