بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

علی‌رغم گذشت بیش از چند دهه از عمر فعالیت بیمه در کشور، هنوز نتواسته به جایگاه اصلی خود در میان مردم دست یابد چراکه مردم هنوز با خدمات و منافع حاصل از صنعت بیمه به طور کامل آشنا نیستند و این مهم، نیازمند فرهنگ‌سازی عمیقی است تا در نهایت به گسترش چتر حمایتی صنعت بیمه، کاهش هزینه‌های مردم و ایجاد آرامش در جامعه منتهی گردد.
معاون طرح و برنامه بانک ایران زمین، در نشست هم اندیشی مدیران در استان فارس با اشاره به طرح تحول بانک در سال های اخیر گفت: طرح تحول بانک از سال 96 به صورت جدی آغاز و با تبیین نقشه راه جامعی اجرا شد. اقتدار مدیران ارشد بانک و توانمندی و تلاش منابع انسانی باعث شد که اهداف طی این سال ها به تحقق برسد و تاثیرات شگرفی در این دوره داشته است.
مدیرعامل بانک سینا طی بازدید از منطقه خراسان شمالی و شعب شهر بجنورد بر مشارکت این بانک در ایجاد زیرساخت های توسعه ای و تولیدی در جهت توانمندی، محرومیت زدایی و رسیدن به توسعه پایدار این منطقه تاکید کرد.
پنل «توسعه فرهنگ بیمه و ارتقاء تاب‌آوری اقتصادی» از جمله پنل‌های تخصصی بیست و هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه روز شنبه ۱۳آذر در سالن همایش مصلی‌نژاد دانشگاه الزهرا از سوی سندیکای بیمه‌گران ایران اجرا شد.
کارشناس امور بانکی گفت: کار بخشودگی جرایم دیرکرد در صورتی که به درستی صورت گیرد و ملاحظاتی در آن مورد توجه نباشد، مزایایی به دنبال خواهد داشت. به این معنا؛ برگشت تسهیلات بانکی سبب خواهد شد
بانک شهر "دولتی" نیست بلکه ۹ شهرداری کلان شهر کشور سهامدار اصلی آن هستند و بیش از ۳۰ درصد سهامش متعلق به سهامداران خرد می‌باشند و طبق اساسنامه بانک‌های خصوصی، هیات مدیره توسط سهامداران در مجمع سالیانه انتخاب می‌شوند و نصب مدیر عامل بانک با تایید و اخذ نظر و رای هیات مدیره صورت می‌گیرد.
سید مجید بختیاری مدیر عامل ونایب رئیس هیات مدیره بیمه ایران در سفری یک روزه به استان قم ، در فضایی صمیمی با مدیران وکارکنان شعب این استان دیدار وگفتگو کرد.
بانک مرکزی در نامه‌ای خطاب به شبکه بانکی تأکید کرد؛

لزوم تسریع در اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج

بانک مرکزی در نامه‌ای خطاب به شبکه بانکی، نسبت به بررسی و اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج درچارچوب اخذ وثایق وفق قانون مربوطه تاکید کرد و خواستار تسریع در این امر شد.‏‏‏
بر اساس اعلام معاونت نظارت بیمه مرکزی ج.ا.ا. در خصوص طرح بخشودگی جرائم موضوع بند " ب " ماده 24 قانون بیمه شخص ثالث ، از سیزدهم آذر تا پایان روز دوم دی ماه سال ۱۴۰۰ تمامی جرائم مربوط به وسایل نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه نامه شخص ثالث مورد بخشودگی قرار می گیرد.
به مناسبت سوم دسامبر، روز جهانی معلولین؛

اقدامات گروه پاسارگاد در راستای توابخشی معلولین ارجمند

از میان جمعیتِ بیش از هفت‌ میلیارد نفری جهان، حدود 15درصد با نوعی از معلولیت زندگی می‌کنند. بر اساس اهمیت این موضوع، سوم دسامبر مصادف با دوازدهم آذرماه از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به‌عنوان «روز جهانی معلولین» نام‌گذاری شده است. در این راستا شرکت شناسا، بازوی سرمایه‌گذاری خطرپذیر (VC) بانک پاسارگاد اقدامات قابل‌توجهی در راستای توانبخشی معلولین حرکتی و شنوایی انجام داده است.
پشتیبانی از طرح‌ها و پروژه‌های صنعتی باهدف رونق تولید؛

تولید با حمایت بانک پارسیان جان تازه می گیرد

مدیرعامل بانک پارسیان روز پنج‌شنبه 11 آذرماه 1400 با حضور در محل کارخانه‌های ریسندگی، بافندگی پوشاک جامعه، از مراحل مختلف تولید در این مجموعه بازدید کرد.
مدیر عامل بانک سینا از مشارکت این بانک در ساخت 3 مدرسه و 2 خانه محرومان در شهرستان اندیکا در راستای اجرای مسئولیت های اجتماعی و با هدف تسریع در بازسازی زیرساخت ها و فضاهای آموزشی آسیب دیده از زلزله خبرداد.
غلامرضا سلیمانی که در بیست و هشتمین همایش بیمه و توسعه سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: صنعت بیمه یک صنعت پشتیبان ساز، آرامش بخش و اطمینان آفرین است که موتور محرکه توسعه اقتصادی کشور به شمار می رود.
غلامرضا سلیمانی در نشست خبری ویژه بیست و هشتمین همایش بیمه و توسعه:

ضریب خسارت خودروهایی که کیفیت نامناسبی دارند بسیار بالاست و باید با استاندارد بیمه همخوانی داشته باشد

ضریب خسارت خودروهایی که کیفیت نامناسبی دارند بسیار بالاست و پوشش ریسک مربوط به آن باید با قواعد استاندارد بیمه ای همخوانی داشته باشد.