بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

قیمت سکه امروز در بازار تهران با ۲۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته به رقم ۱۳ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان رسید.
مدیرعامل بانک ملت در راس هیاتی از مدیران ارشد این بانک در آیین افتتاحیه و هشتمین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی و سیزدهمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور با تاکید بر صنعت پتروشیمی، در جزیره کیش حضور یافت.
قیمت هر دلار در صرافی‌های بانکی امروز با ۵۹ تومان کاهش نسبت به روز گذشته به ۲۷ هزار و ۸۲۳ تومان رسید.
معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: هم‌اکنون سامانه سمات به مرحله‌ای رسیده که امکان نظارت بر عملکرد بانک‌ها در حوزه تسهیلات اعطایی و کشف تخلفات در این بخش را فراهم کرده است و درواقع این سامانه به ابزار نظارتی بانک مرکزی تبدیل شده است.
موسسه اعتباری ملل در هشت ماه ابتدای سال جاری ۳۶ هزار میلیارد ریال از محل تسهیلات درآمد کسب کرد. جمع سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری از ابتدای سال تا پایان آبان‌ نیز ۳۴ هزار و ۹۵۱ میلیارد ریال بوده است.
مدیرعامل بانک ملت در همایش الگوی مطلوب حکمرانی، موازنه سیاست، اقتصاد و سرمایه گذاری اظهار داشت: بانک ملت ابزارهای مختلفی را برای تامین مالی صنعت پتروشیمی کشور طراحی کرده است.
در حاشیه بیست و هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه که روز شنبه 13 آذر 1400 با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بیمه مرکزی ج.ا.ایران، نماینگان مجلس شورای اسلامی، مدیران ارشد صنعت بیمه و مدیران عامل شرکت‌های بیمه در سالن همایش‌های بین المللی دانشگاه الزهراء برگزار شد، طی آیینی با اهدای لوح تقدیر از مهدی خجسته رئیس شعبه آبادان بیمه ایران‌معین، به عنوان مدیر نمونه صنعت بیمه تجلیل به عمل آمد.
میثم سیف مدیرشعبه تخصصی بیمه های زندگی بیمه کارآفرین از کوتاه شدن فرایند رسیدگی به پرداخت خسارت در شرکت بیمه کارآفرین خبر داد و گفت: یک پوشش بیمه ای اخیرا به مجموعه ی خدمات بیمه کارآفرین اضافه شده است که مربوط به پوشش مقرری بستری در بیمارستان می شود، بر همین اساس که اگر بیمه‌شده بر اثر حادثه در بیمارستان بستری شود از روز چهارم بستری به این فرد معادل ۵ میلیون تومان به ازای هر روز غرامت تعلق می گیرد.
یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت:کار تشویقی درخصوص پرداخت معوقات انجام می‌گیرد، ولی مشکل در آن بخش قرار دارد که زمان دوام این کار تشویقی کوتاه مدت است و این امکان وجود دارد حتی برخی متصور شوند درصورت عدم پرداخت در آینده امتیازی است که از آن برخوردار خواهند شد.
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن، بهای ۱۹ واحد پولی کاهش و قیمت چهار ارز افزایش یافت. نرخ ۲۳ واحد پولی دیگر نیز ثابت ماند.