بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

آیت‌اله ابراهیمی در همایش مدیران ارشد بانک سپه:

با انسجام و عبور سریع از ادغام ، بزرگ و قدرتمند می‌مانیم

مدیرعامل بانک سپه با تاکید بر اینکه با انسجام و عبورسریع از ادغام ، بزرگ و قدرتمند خواهیم ماند ، مولفه های رویکرد تحول راهبردی بانک را تشریح و تاکید کرد:
آگاهی‌بخشی موضوعات کلیدی و راهبردی به مدیران ارشد و تبادل چالش ها و مشکلات و دریافت راه حل ها برای آینده مطلوب ، سرلوحه مشی مدیریتی بانک قرار دارد.
اداره امور شعب بانک ملی ایران در استان آذربایجان غربی به منظور عمل به مسئولیت های اجتماعی خود، بالغ بر دو میلیارد و پانصد میلیون ریال کمک بلاعوض جهت خرید تبلت و اهدای آن به دانش‌آموزان کم‌برخوردار استان اختصاص داد.
بیمه تعاون با هدف توسعه و ترویج اندیشه بیمه ای، در بیست و هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه حامی برگزیدگان چهره ماندگار و کتاب منتخب شد.
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز در بازار آزاد تهران با ٣٨٠ هزار تومان افزایش نسبت به پنج شنبه به ١٣ میلیون تومان رسید.
قیمت هر دلار آمریکا در صرافی های بانکی با ٨٢٧ تومان افزایش نسبت به روز پنج شنبه به ٢٧ هزار و ٧٣٣ تومان رسید.
عضو هیئت‌ مدیره بانک تجارت با اشاره به اینکه سامانه پل راهکاری برای انتقال لحظه‌ای وجه از طریق سازوکار حساب به حساب در شبکه بانکی است، اظهار داشت: در این میان البته باید مسائل مرتبط با آموزش مشتریان را به خوبی انجام دهیم.
یادداشت مدیرعامل بیمه ملت

صنعت بیمه؛ مصمم در مسیر تحول دیجیتال

انتشــار مســتمر داده‌های کمی صنعــت بیمــه به فعــالان این صنعت کمک می‌کنــد تا از این ابزار کاربردی در تدوین راهبردها و برنامه‌هــای عملیاتی خود بهره بگیرند. خوشبختانه بیمه مرکزی نیز در این حوزه به شکل مستمر و منظــم فعال بــوده و داده‌های سری زمانی، ســالانه، چندماهه و... را به تفکیک رشته و شــرکت‌های بیمه‌گر منتشــر می‌کند. با این اتفاق، شــرکت‌های بیمه‌ای قادر خواهند بود تــا با نگرش و تحلیل عملکرد آماری خــود، صنعت و همچنین رقبا، عملکرد خــود را در حوزه‌های مختلفی نظیر توانگری، ترکیــب پرتفوی، مدیریت ریســک، مشــتری‌مداری، محصولات و الگوهای نوین بیمه‌گری بهبود ببخشند.
در قالب طرح‌های تسهیلاتی حوزه اعتباری اجرایی می‌شود:

حمایت بانک رفاه کارگران از مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی و فعالان حوزه سلامت

بانک رفاه کارگران با پرداخت حدود 19 هزار میلیارد ریال تسهیلات در 7 ماهه ابتدایی سال جاری در قالب طرح‌های فعال حوزه اعتباری، به سهم خود سعی کرد تا به عنوان یکی از بانک‌های تجاری کشور نقش پر رنگ و موثری در راستای حمایت از تولید ملی در شرایط پاندمی کرونا و همچنین تحقق اهداف شعار سال "تولید ملی؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" ایفا نماید.
مبلغ تراکنش‌های شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی کشور در هشتمین ماه سال جاری به بیش از ۶۶۷ هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به مهرماه در تعداد و ارزش ریالی به ترتیب ۰.۲۹ و ۱۱.۸۶ درصد رشد داشته است.
مدیرعامل بانک مهر ایران مطرح کرد:

جزئیات پرداخت وام به سرپرستان خانوار مبتلا به کرونا

سید سعید شمسی‌نژاد خبر داد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تلاش می‌کند در راستای برنامه‌های مسئولیت اجتماعی خود، همان ‌طور که وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی تأکید کردند، در کمترین زمان ممکن وام ۱۰ میلیون تومانی سرپرستان خانوار مبتلا به کرونا را پرداخت کند. با این حال لازم است تا لیست افراد مشمول دریافت این وام به بانک مهر ایران ارسال شود و تا اطلاع ثانوی نیازی به مراجعه هموطنان گرامی به شعب بانک مهر ایران نیست.