بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

رئیس شعبه اردبیل بانک توسعه صادرات ایران گفت: در ۸ ماهه نخست سال جاری مانده تسهیلات اعطایی مبلغ یک هزار و ۶۶۲ میلیارد ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۳ درصد رشد داشته است.
بیست و هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه با عنوان "نقش صنعت بیمه در رونق اقتصادی، با محوریت تحول دیجیتال" به صورت حضوری و آنلاین در روزهای ۱۳ و ۱۴ آذر ماه سال جاری در مرکز همایش‌های دانشگاه الزهرا برگزار گردید و شعله نوری مدیر کل بیمه های اتکایی بیمه ایران، در پنل‌ تخصصی چشم انداز توسعه بین المللی صنعت بیمه حضوری فعال وگسترده داشت.
حجت‌اله صیدی گفت: بیمه سرمد حمایت و هدایت مجموعه بانک صادرات ایران را با خود دارد و باید از این ظرفیت عظیم برای ارتقای ارزش دارایی‌های خود و حفظ منافع سهامداران و ذی‌نفعان بهترین استفاده را ببرد.
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن، بهای ۲۰ واحد پولی کاهش و قیمت ۱۹ ارز افزایش یافت. نرخ هفت واحد پولی دیگر نیز ثابت ماند.
معاون فناوری های نوین بانک مرکزی با اشاره به انتقاد های برخی فعالان اقتصادی در خصوص مانع تراشی الزام اخذ اینماد برای کسب و کارهای خرد گفت: کسب و کارهای خرد می توانند به صورت کاملا سیستمی و برخط و صرفا با ارایه اطلاعات هویتی و دامنه خود نسبت به اخذ اینماد بی ستاره اقدام کنند. اخذ این نوع اینماد در کمترین زمان و با حداقل اطلاعات امکان پذیر است.
با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته توافق بازخرید بود. از این رو، این بانک به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید به مبلغ 229.9هزار میلیارد ریال اقدام کرد.
از ابتدای سال تا 15 آذر ماه کل تأمین ارزی که در کشور و برای واردات تمام کالاها صورت گرفته معادل 36 میلیارد دلار است که بخشی از آن در سامانه نیما و بخشی دیگر نیز از طریق بانکی تأمین شده است؛ این مقدار به مراتب از مجموع ارز تامین شده در سال گذشته بیشتر است.