بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن، بهای ۳۰ واحد پولی کاهش و قیمت ۹ ارز افزایش یافت. نرخ هفت واحد پولی دیگر نیز ثابت ماند.
تدوین، تصویب و ابلاغ آئین‌نامه پژوهشی بانک و احصاء، تصویب و ابلاغ اولویت‌های پژوهشی بانک در سال ۱۴۰۰ در دو بخش؛ طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌های دانشجویی در مقطع فوق‌لیسانس و دکتری از جمله مهمترین اقدامات این اداره کل در حوزه پژوهش در سال‌جاری بوده است.
مصاحبه با مدیر استانی بانک صنعت و معدن استان اردبیل؛

اقدامات انجام شده و برنامه های آتی بانک صنعت معدن

در استان اردبیل واحدهای صنعتی مانند سیمان، لاستیک، شیر خشک صنعتی، رنگ، ابراز آلات صنعتی، آب معدنی، ریسندگی، فرآورده های لبنی، آجر سفال، کشتارگاه های صنعتی دام و طیور، پنبه پاک کنی ها، فولاد، نئوپان سازی، سرد خانه های صنعتی، صنایع غذایی، لوله و اتصالات پلی اتیلن و قطعات خودرو فعال هستند؛ در بخش معدن نیز استان اردبیل در زمینه ذخایر مصالح ساختمانی جزء استانهای ممتاز به شمار می رود ولی در زمینه ذخایر فلزی و غیر فلزی از وضعیت مناسبی برخوردار نیست؛ البته در سالهای اخیر، مطالعات و فعالیتهای اکتشافی پراکنده ای در ارتباط با اکتشاف کانی های فلزی و غیر فلزی صورت گرفته است که به شناسایی و معرفی ذخایر قابل توجهی در زمینه سنگهای ساختمانی و تزیینی، مصالح ساختمانی و صنعتی، سنگها، کانیهای صنعتی و کانیهای فلزی منتهی شده است.
در سه‌شنبه‌های پاسخگویی مطرح شد:

تقویت نماینده منجر به افزایش ضریب نفوذ بیمه خواهد شد

دبیر پنل تخصصی شبکه فروش، تحول کسب و کار و رونق اقتصادی با اشاره به اقدامات تاثیرگذار بیمه رازی در نماینده محوری، گفت: تقویت شبکه فروش منجر به افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور خواهد شد.
غلامرضا سلیمانی در نخستین اجلاس سران بیمه ای کشورهای عضو اکو مطرح کرد:

ضرورت همکاری کشورها برای مقابله با حوادث فاجعه آمیز

همکاری سازنده با کشورهای عضو اکو و بهره گیری از ابزارها و سازوکارهای عملی برای مقابله با حوادث فاجعه آمیز و کاهش آثار آنها یک ضرورت آشکار است.
در سه‌شنبه‌های پاسخگویی مطرح شد:

تقویت نماینده منجر به افزایش ضریب نفوذ بیمه خواهد شد

دبیر پنل تخصصی شبکه فروش، تحول کسب و کار و رونق اقتصادی با اشاره به اقدامات تاثیرگذار بیمه رازی در نماینده محوری، گفت: تقویت شبکه فروش منجر به افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور خواهد شد.
عضو هیات مدیره بانک مسکن گفت: هزینه دریافت تسهیلات مسکن برای متقاضیان به یک دوم کاهش می‌یابد و به این ترتیب قدرت خرید آن‌ها در بازار مسکن افزایش می‌یابد.
کریمی معاون مالی، اقتصادی و توسعه‌ سرمایه انسانی امروز در سفر اداری به شهر کرد، از شعبه کاشان بازدید و با کارکنان این شعبه دیدار و گفتگو کرد.
کتاب «پایان بیمه!؛ فرجام بیمه ای که می شناختیم» نوشته «راب گالبریت» که توسط علیرضا جاهدی و ایمان ارسطو ترجمه و با حمایت شرکت بیمه سامان منتشر شده است، عنوان کتاب سال صنعت بیمه را در از آن خود کرد.
حسین عسکری در در دومین روز برگزاری گردهمایی سراسری مدیران بانک صنعت و معدن در سال جاری که به صورت مجازی برگزار شد، تأکید کرد: محوری ترین سیاست ما در این بانک نظارت جامع و دقیق در تخصیص با اعتبارسنجی کامل مشتریان و هزینه کرد منابع بانکی با اعمال نظارت کافی بر مصرف تسهیلات و بهینه سازی سمت و سوی تسهیلات به سمت فعالیت های مولد و منطبق با سیاستهای ملی و آمایش سرزمین است.
ابراهیمی در بازدید شعب شرق تهران:

مشتریان قدیمی سرمایه ارزشمند بانک سپه هستند

مدیرعامل بانک سپه در بازدید از دو شعبه این بانک در شرق تهران مشتریان قدیمی را سرمایه ارزشمند خواند و بر لزوم حفظ آنها و جذب مشتریان جدید با عرضه خدمات و محصولات متناسب نیاز آنها تأکید کرد.
عضو هیئت مدیره شرکت بیمه آسماری تاکید کرد:

لزوم به روزرسانی دانش و خدمات بیمه ای در ایران

عضو هیئت مدیره شرکت بیمه آسماری با بیان این که اعمال تحریم های ظالمانه علیه کشورمان باعث ایجاد اختلال در روابط بیمه گران داخلی و خارجی به ویژه در حوزه بیمه های اتکایی شده است، اظهار امیدواری کرد هر چه زودتر این شرایط به نفع صنعت بیمه تغییر کند.
در راستای افزایش نظارت بر عملکرد صرافی ها انجام شد؛

صدور احکام اخطار، ابطال و تعلیق مجوز برای صرافی های متخلف

بانک مرکزی در راستای عمل به وظیفه نظارتی خود بر فعالیت شبکه های صرافی مجاز کشور، از ابتدای سال جاری اقدامات نظارتی را پیاده سازی که منجر به صدور ۲۴۸ فقره اخطار، ۲۵ مورد ابطال مجوز و ۴۶ مورد تعلیق مجوز برای صرافی های متخلف شده است.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: روند نسبت ویزیت الکترونیک به کل ویزیت‌ها از ابتدای سال ۱۳۹۹ که فقط هفت درصد بود، در آذر سال جاری به بیش از ۷۴ درصد رسیده و میزان نسخه‌های الکترونیک به نسبت کاغذی به سرعت افزایش پیدا کرده است.
عضو هیات مدیره بانک مسکن خبر داد:

کاهش 50 درصدی هزینه خرید اوراق بانک مسکن

به مناسبت هشتاد وسومین سالگرد تاسیس بانک مسکن، هزینه دریافت تسهیلات مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات 50 درصد کاهش یافت.