بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

علی صادقی تبار گفت: درمان ناباروری در کشور طی سالیان دور به عنوان یک خدمت لوکس پزشکی بود، به عبارتی در شرایطی که هدف کاهش جمعیت در کشور بود؛ به هیچ عنوان بیمه ها خدمات درمان ناباروری را تحت پوشش قرار نمی دادند.
به پیشنهاد رئیس کل بانک مرکزی و با تصویب مجمع عمومی فوق العاده بانک مرکزی، رئیس جمهور طی حکمی اصغر ابوالحسنی هستیانی به سمت قائم مقام بانک مرکزی منصوب کرد.
هم زمان با سفر رئیس جمهور به استان یزد، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی از پروژه‌های تولیدی بخش کشاورزی شهرستان‌های ابرکوه و مهریز که با حمایت و مشارکت بانک کشاورزی احداث شده اند بازدید کرد.
به مناسبت شانزدهمین سالروز تأسیس بانک پاسارگاد یک دوره مسابقۀ پله‌نوردی بانکداران این بانک در دو گروه خانم‌ها و آقایان در استان تهران با حضور مسئولین فدراسیون ورزش‌‌های همگانی برگزار شد.
نرخ دلار امروز در صرافی‌های بانکی با ۲۰ تومان افزایش نسبت به روز کاری گذشته (پنجشنبه)، به رقم ۲۷ هزار و ۴۴۱ تومان رسید.
چهاردهمین شعبه شرکت بیمه حافظ در اردبیل با هدف ارائه خدمات در منطقه ویژه اقتصادی برای سرمایه گذاران و تولیدکنندگان راه اندازی شد.
روز گذشته خبری درخصوص مشکل زوج خبرنگار به دلیل معوقه تسهیلات بانک مسکن در رسانه ها منتشر شد و در کمتر از یک روز مسوولان این بانک از رفع این مشکل خبر دادند.
ارکانی خطاب به وزارت اقتصاد و بانک مرکزی؛

چگونه صلاحیت مدیر بانکی لندن‌نشین را تایید کرده اید؟!

عضو هیئت تحقیق و تفحص از بانک‌ها با اشاره به سفرهای متعدد مدیرعامل یک بانک خصوصی به انگلیس، گفت: وزارت اقتصاد و بانک مرکزی پاسخ دهند که چطور صلاحیت این مدیر بانکی را تایید کرده‌اند!
مدیرعامل بانک کارآفرین با اشاره به آمار و ارقام های اعلام و تائید شده بانک مرکزی گفت: بررسی آمارهای مختلف از عملکرد بانک کارآفرین که به تائید بانک مرکزی نیز رسیده است نشان می دهد بانک کارآفرین یکی از کم اشکال ترین،کم ایراد ترین ترازنامه در شبکه بانکی هستیم.
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز در بازار آزاد تهران با ۱۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به اواخر هفته گذشته به ۱۳ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان رسید.
صنعت بیمه ایران پس از اعمال تحریم‌ها، ظرفیت ‌های خوب خود را شناخت و اکنون با هماهنگی‌های ایجاد شده بین شرکت‌های بیمه، استانداردهایی رعایت می شود تا سطح فنی شرکت های بیمه ارتقا یابد و بیمه نامه ها با استانداردهای نسبی صادر شود.
بانکداری دیجیتال مترادف با بانکداری آنلاین یا بدون شعبه نیست و در این نوع بانکداری شعب فیزیکی بانک‌ها حذف نخواهد شد؛ بلکه از وضعیت تراکنش محوری فعلی به سمت مشاوره محوری پیش خواهد رفت.
در راستای آیین‌نامه اجرایی ماده 14 الحاق قانون مبارزه با پول‌شویی ارائه هرگونه خدمات که کاربرد آن‌ها صرفاً در فعالیت‌های تجاری توجیه دارد و برای شخص تعهدآور است به اشخاص کمتر از 18 سال تمام، مجانین و اشخاص غیر رشید ممنوع است.
مدیر شعبه بیمه تجارت‌ نو استان فارس در خصوص عملکرد این شعبه درشیراز گفت: از ابتدای سال جاری تا امروز حدود 680 میلیارد ریال حق بیمه صادر کردیم که همه رشته‌های بیمه‌گری را پوشش دادیم و در برخی از رشته‌ها بهتر عمل نمودیم و نسبت به سال گذشته رشد خوبی را تجربه کردیم.
بانک ملی ایران در عمل به تعهدات خود برای به ثمر رساندن منابع حساب های قرض الحسنه پس انداز مشتریان در چهل و یکمین دوره قرعه کشی این حساب ها، بالغ بر 72 میلیارد و 250 میلیون ریال به 38 پروژه حوزه مسئولیت های اجتماعی اختصاص داده است.
در دیدار استاندار گلستان و مدیرعامل بانک دی مطرح شد:

آمادگی بانک دی برای حمایت از توسعه صنایع گلستان

مدیرعامل بانک دی گفت: استان گلستان دارای ظرفیت‌های زیاد اقتصادی و صنعتی است و بانک دی برای تأمین مالی طرح‌های جدید اقتصادی استان آمادگی لازم را دارد.
با تشکیل کارگروه مشترک بانک مرکزی و وزارت صمت:

سیاست‌های ارزی و تجاری کشور هماهنگ می شوند

کارگروه مشترک و عملیاتی وزارت صمت و بانک مرکزی به منظور هماهنگی سیاست‌های ارزی و تجاری کشور و هدایت ارز حاصل از صادرات به سمت چرخه تجاری و تولیدی کشور تشکیل شد.