بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

مدیرعامل پست بانک ایران به همراه اعضای هیات مدیره و جمعی از مدیران ستادی در قالب سه گروه کاری، با هدف بررسی استعدادهای بالقوه سرمایه‌گذاری، نظارت بر عملکرد شعب و باجه های بانکی روستایی، دیدار با همکاران و شرکت در جلسه شورای اداری، صبح امروز (دوشنبه 20 دی ماه) به استان البرز سفر کردند.
افزایش سرمایه 150درصدی بانک گردشگری، شهریور ماه امسال و پس از اخذ مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار و مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اداره ثبت شرکتها، به ثبت رسیده است.
در پنل تخصصی پژوهشکده بیمه با عنوان «تحول دیجیتال در بیمه؛ فرصت‌ها، چالش‌ها، استراتژی‌ها و پیامدهای آن» در بیست و هشتمین همایش بیمه و توسعه، «بهروز آرمان‌مهر» رئیس اداره تحول و نوآوری دیجیتال بیمه ملت و «بهاره یاوری» کارشناس درمان، مقاله‌ای با عنوان «ارائه‌ الگوی‌چالش‌های پیاده‌سازی ‌و ‌ایجاد ‌بلوغ‌ تحول دیجیتال‌ در‌صنعت بیمه» ارائه کردند.
طی احکام جداگانه ای از سوی محسن پورکیانی، احمدرضا لاری زاده به عنوان سرپرست مدیریت بیمه های آتش سوزی و علیرضا مقرب به عنوان رییس شورای فنی منصوب شدند.
دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه امسال مجموعا ۳۳۷۸۱۲۲ میلیارد ریال تسهیلات در ۶ گروه شامل کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگانی، خدمات و بخش متفرقه توسط بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی پرداخت شده است.
در حال حاضر قیمت هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به قیمت ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.
با اخذ مجوز سازمان بورس و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده؛

سرمایۀ بانک پاسارگاد به 350 هزارمیلیارد ریال خواهد رسید

مجمع عمومی فوق‌العاده بانک پاسارگاد با هدف تصمیم‌گیری درخصوص نحوۀ افزایش سرمایۀ این بانک صبح روز یکشنبه 19دی1400 در محل ساختمان مرکزی بانک برگزار شد. طی این نشست سهامداران با افزایش سرمایۀ بانک پاسارگاد در دو فاز و براساس مجوز اعطاء شده از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بورس اوراق بهادار موافقت کردند.
در هشت ماه امسال نیز حدود ۸۶ میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۶۶.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.
به گفته رئیس کل بانک مرکزی در کل سال گذشته ۳۶.۵ میلیارد دلار تأمین ارز اعم از ترجیحی، نیمایی و ارز اشخاص در کشور صورت گرفته است در حالیکه این میزان در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار بوده است.
مدیرعامل بیمه رازی با بیان اینکه بهترین تبلیغ برای شرکت‌های بیمه ، پرداخت به موقع و سریع در کنار ارائه خدمات خوب و متمایز است گفت: مهمترین مولفه بهبود روابط شرکت‌های بیمه با مشتریان خود، اطلاع رسانی است.
بانک آینده با هدف ارزش‌آفرینی هر چه بیش‌تر برای مشتریان و استفاده بهینه از سامانه‌های غیرحضوری، به‌ویژه در شرایط فراگیری ویروس کرونا، امکان پرداخت قبوض تلفن‌ همراه را از طریق گزینه «بانک‌پرداخت» در سامانه‌ «پیشخوان مجازی» خود، فراهم کرده است.
در سال ۱۳۹۳میزگردی با موضوع «راهکارهای حرکت صنعت بیمه ازوضعیت موجود به نقطه مطلوب» برگزارشد و ازجمله مسائلی که دراین نشست مورد توجه قرارگرفت نگاه دولت به صنعت بیمه و آثارتصمیمات غیرتخصصی درسایرنهادها برای صنعت بیمه – بحث رقابت و متاثربودن صنعت بیمه ازسایربخش های اقتصادی بود. دراین میزگرد آقایان معصوم ضمیری،مسعود حجاریان،یونس مظلومی ، سید محمد آسوده ، غلامعلی غلامی ، علی پوریزدی و عبدالرسول عطایی حضور داشتند که در ادامه به بازخوانی سخنان یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه تعاون خواهیم پرداخت.