بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌ بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته توافق بازخرید بود. از این رو، این بانک به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید به مبلغ 780.7 هزار میلیارد ریال اقدام کرد.
حجت اله صیدی مدیر عامل بانک صادرات ایران با حرکتی شایسته که مورد توجه و تحسین کاربران در فضای مجازی قرار گرفته است؛ افشین خانی معاون ارزی جدید بانک مرکزی را بدرقه کرد.
رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی در حضور رییس جمهور بر نقش محوری بانک ها در تامین مالی بنگاه های اقتصادی تاکید کرد و گفت: به منظور تسریع روند فعالیت بنگاه ها و نیز رفع نیازهای اقتصادی متقاضیان، فرایند پرداخت تسهیلات بانکی به عموم مردم باید آسان تر شود.
رییس‌کل بانک مرکزی با تاکید بر مطالبات رئیس‌جمهور:

دسترسی آحاد مردم به نظام بانکی باید آسان شود

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به جلسه امروز رئیس جمهوری با مدیران شبکه بانکی کشور گفت: در صورتی که افراد دارای رتبه اعتبارسنجی مناسب باشند به طور ویژه تسهیلات خرد، سهل تر به آنها پرداخت می شود؛ براین اساس و باتوجه به تأکید رئیس جمهوری دسترسی آحاد مردم به نظام بانکی باید آسان شود.
بررسی آمار بیمه‌های زندگی در ایران و مقایسه آن با وضعیت بیمه‌های زندگی در جهان، شکاف عمیقی را نمایان می‌سازد که شاید بتوان گفت صنعت بیمه ایران تا رسیدن به برنامه هدف ، راه زیادی در پیش دارد.
کارکنان بیمه ملت، دو مقاله از 8 مقاله پوستری برتر هشتمین همایش مدیریت ریسک و بیمه را که روز یکشنبه 26 دی در سالن همایش‌های بین‌المللی کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد؛ به خود اختصاص دادند.
پست بانک ایران در راستای بخشنامه بانک مرکزی ج،ا،ایران، افزایش حداقل مبلغ ساتنا به ۵۰۰ میلیون ریال و حداکثر مبلغ پایا به یک میلیارد ریال را از، ۲۵ دی‌ماه سال‌جاری به تمامی شعب و باجه‌های بانکی روستایی ابلاغ نمود.
رئیس اداره روابط عمومی بانک مسکن گفت: بالاترین نرخ سود پرداختی به سپرده‌ها در این بانک طبق ضابطه اعلام شده از سوی بانک مرکزی معادل 18 درصد برای سپرده‌های بلند مدت 2 ساله است و سایر سپرده‌ها نیز از نرخ‌های کمتری برخوردار هستند.
در حال حاضر بالای 90 درصد بازار بیمه اتکایی در اختیار دولت یعنی بیمه مرکزی و بیمه ایران قرار دارد. اگر اقتصاد دولتی نباشد بیمه اتکایی هم دولتی نخواهد بود. همان گونه که بیش از 85 درصد اقتصاد در دست دولت است بالای 90 درصد بیمه اتکایی هم دولتی است و امیدواریم روزی به جایی برسیم سهم بخش خصوصی از دولت در بازار بیمه اتکایی بیشتر شود.
شرایط زندگی امروزی، تحت‌تاثیر پیشرفت روزافزون تکنولوژی و پاندمی کرونا تغییرهای شگرفی داشته که منجربه کم‌رنگ‌شدن تقاضای دریافت خدمات حضوری در بخش‌های مختلف شده‌است. خدمات‌ بانکی نیز به‌عنوان یکی از بخش‌های پرمخاطب و ضروری تحت تاثیر این تغییرها قرار گرفته‌است. بانک‌ها همواره تلاش کرده‌اند به سطوح مختلف نیازهای موجود توجه کنند و راه‌حل‌‌های متناسب با خواست مخاطبین را به آن‌ها ارائه دهند. درواقع امروزه افراد با حداقل سواد دیجیتال و استفاده از یک گوشی تلفن همراه می‌توانند خدمت‌های متنوعی را دریافت کنند.
رییس کل بانک مرکزی گفت: ما در شورای فقهی اقداماتی را انجام داده و مصوباتی را داشته‌ایم اما مسئله مهم این است که آیا نظام بانکداری ما در صحنه عمل براساس بانکداری اسلامی کار می‌کند یا خیر؟ در این زمینه مقرر شد که مصوبات شورای فقهی در قالب چک لیست‌هایی درآید و حوزه نظارت بانک مرکزی از حیث عملیاتی مصوبات شورای فقهی را نظارت کند.
بانک گردشگری علاوه بر فعالیت‌های بانکداری و ارائه خدمات نوین بانکی به مردم، در بخش مسئولیت‌های اجتماعی عملکرد موفقی داشته که از جمله آنها می‌توان به مشارکت در امور خیریه، ساخت مدرسه در مناطق محروم و ... اشاره کرد.
بیمه ایران اعلام کرد :

جشنواره تخفیفات بیمه ای ادامه دارد

شرکت سهامی بیمه ایران با توجه به استقبال بعمل آمده از جشنواره تخفیفات و تسهیلات این شرکت اعلام کرد: با توجه به نزدیکی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ایام ا... دهه مبارک فجر ، جشنواره تخفیفات تا پایان اسفند مـاه 1400 ادامه دارد.
حجت الاسلام و المسلمین سید امین جوادی:

قدردان سپرده گذاران هستیم

جلسه تجزیه و تحلیل عملکرد مناطق و حوزه ها، بر اساس اهداف تعیین شده با حضور مدیرعامل، قائم مقام مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره، معاونان و روسای ادارات، مناطق و حوزه‌های موسسه اعتباری ملل و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی، در تاریخ ۲۶ دی ماه ۱۴۰۰ در ساختمان مرکزی موسسه برگزار شد.
میانگین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز در بازار آزاد تهران به ۱۱ میلیون و ۸۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.