بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

روابط‌عمومی بیمه ایران در" هفدهمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی روابط‌عمومی "و "هجدهمین دوره جشنواره برترین‌های روابط‌عمومی ایران"، ‌عنوان های روابط‌عمومی برتر در دو بخش" ارتباطات رسانه‌ای" و" روابط عمومی بحران " را از آن خود کرد.
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن، بهای ۱۱ واحد پولی افزایش و قیمت ۱۱ ارز کاهش یافت، نرخ ۲۴ واحد پولی دیگر نیز ثابت ماند.
فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: نقش برجسته بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در حمایت از اقشار مختلف جامعه و مخصوصاً اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه موجب شده این بانک نزد افکار عمومی به خوشنامی و مهرورزی شناخته شود.
شهردار کلانشهر اصفهان با بیان اینکه هماهنگی مناسب و قابل توجهی در میان تیم جدید مدیریت شهرها با بانک شهر برقرار شده است، گفت: در حال حاضر شاهد عزم و همتی جدی برای پیشرفت و ارتقاء بانک شهر در شبکه بانکی هستیم.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن: امروزه روابط عمومی و قدرت نهفته در آن در جهانی که قدرت گفت و گو و تعامل حرف اول را می زند، می تواند نقش برجسته ای در حوزه صنعت و معدن نیز ایفا نماید و باید ضمن تلاش برای دستیابی به جایگاه شایسته روابط عمومی، از ظرفیت ها و توانایی های آن برای پیشبرد اهداف این حوزه نیز استفاده کرد.
بانک ملی ایران در استان زنجان در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی خود، اقدام به اختصاص بالغ بر دو میلیارد و 500 میلیون ریال کمک بلاعوض جهت خرید 100 دستگاه تبلت و اهدای آن به دانش‌آموزان نیازمند و تحت حمایت کمیته امداد استان کرد.
حجت‌اله صیدی در نشست خبری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران و در مقایسه با سال گذشته خبر داد:

حمایت سه و نیم برابری بانک صادرات ایران از یار مهربان

​مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: تجربیات مثبت به دست آمده از اولین نمایشگاه مجازی کتاب تهران موجب شد تا بودجه اختصاص یافته بانک به نمایشگاه امسال سه و نیم برابر شود.
رئیس کل بانک مرکزی در احکامی جداگانه‌، افشین خانی را به سمت معاون ارزی، ابوذر سروش را به سمت معاون نظارت و محسن کریمی را به سمت معاون بین‌الملل بانک مرکزی منصوب کرد.
مدیر اداره اطلاعات بانک مرکزی از الزام بانک‌ها به اعتبارسنجی متقاضیان وام خبر داد و گفت: دسترسی به سامانه اعتبارسنجی برای عموم مردم فراهم شده و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه های کریدیت و پرداخت هزینه‌ای حدود ۱۰۰۰ تومان از وضعیت اعتبار سنجی خود مطلع شوند و در آینده این امکان در نرم‌افزارهای موبایلی نیز مهیا خواهد شد.
تفاهمنامه با حضور وزرای اقتصاد و نفت امضا شد:

تامین مالی بیش از 300 میلیون یورویی خط لوله تابش از سوی بانک ملت

تفاهمنامه تامین مالی خط لوله انتقال فرآورده های نفتی مسیر رفسنجان، بیرجند، تربت حیدریه، مشهد موسوم به خط لوله تابش بین بانک ملت و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با حضور وزرای امور اقتصادی و دارایی و نفت به امضا رسید.
جدیدترین نرخ‌ های اعلام شده در معاملات امروز نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا در بازار ارز نیز با کاهش ۱۰۱ تومانی نسبت به روز شنبه، به رقم ۲۶۲۶۲ تومان رسیده است.
دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی گفت: بانک ها در طول سال با توجه به منابع و مصارفی که دارند و براساس سیاست اعتباری خود ، به پرداخت تسهیلات می‌پردازند و توقف در تسهیلات معنی ندارد. ممکن است منابع بانکی کاهش یابد یا زمان اعطای تسهیلات کمی بیشتر شود اما توقفی وجود ندارد.
بانک پاسارگاد با اعتقاد و باوری راسخ «مسئولیت‌های اجتماعی» را به‌عنوان رویکردی متعالی به کسب‌و‌کار همواره مدنظر قرار داده است و مجموعه راهبرد‌ها و سیاست‌های کلان بانک در حوزه‌های گوناگون مشتریان، سهام‌داران، همکاران، جامعه و... همگی در چارچوب این نگاه مسئولانه تنظیم شده است. در این رابطه اقدامات و فعالیت‌های متنوع و گسترده‌ای در بخش‌های مختلف علمی، فرهنگی، آموزشی، ورزشی و نیز اعطای کمک‌های انسان‌دوستانه و خیرخواهانه با هدف مشارکت سازنده در توسعه اجتماعی کشور به انجام رسیده است.
در حال حاضر اقتصاد در شرایط ویژه‌ای به سر می‌برد. فشارهای ناشی از تحریم‌های یک دهه گذشته و رکود حاصل از شرایط کرونایی موجب شده که اقتصاد کشور در وضعیتی قرار گیرد که تقریباً در10سال گذشته هیچ‌گاه آن را تجربه نکرده است.