بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

دوره کوتاه مدت ارتقای سواد رسانه‌ای و مهارت‌های ارتباطی از سوی اداره کل روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای رؤسای دوایر روابط عمومی‌ها و بازاریابی استان‌ها در روز چهارشنبه و پنجشنبه چهارم و پنجم اسفند ماه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
قیمت سکه امروز در بازار تهران با ۱۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز کاری گذشته به بهای ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید.
نرخ دلار در صرافی‌های بانکی امرو با ۳۳۲ تومان افزایش نسبت به روز کاری گذشته، ۲۴ هزار و ۷۶۶ تومان معامله شد.
رئیس کل بانک مرکزی در دومین جلسه هم اندیشی دوره ای با صاحبنظران و اساتید اقتصادی تاکید کرد: ایجاد اصلاحات اساسی در نظام بانکی با توجه به نیازهای کنونی جامعه؛ دستور کار اصلی بانک مرکزی در دوره جدید است.
بانک سینا در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی و کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه، با اجرای طرح‌های متعدد قرض‌الحسنه حدود 11 هزار میلیارد ریال وام قرض الحسنه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان بهمن ماه جاری پرداخت کرده است.
ادبیات گفتاری و رفتاری بین بیمه‌گر و بیمه‌گزار در زمان فروش بیمه‌ نامه و هنگام پرداخت خسارت؛ مساله‌ای است که گاهی مشکلاتی را با خود به همراه دارد. متن قراردادی که بین بیمه‌گر و بیمه‌گزار منعقد می‌شود در بسیاری از موارد توسط مشتریان مطالعه نمی‌شود و با توجه به وجود اصطلاحات و مفاهیم فنی، ممکن است پس از مطالعه نیز برخی موارد مبهم باقی بماند.
سید سعید شمسی‌نژاد به منظور بررسی حسن اجرای طرح پرداخت تسهیلات بدون ضامن، به‌صورت سرزده از شعبه مستقل مرکزی طالقانی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بازدید و در گفت‌وگو با مشتریان از نزدیک روند انجام کار را بررسی کرد.
بانک تجارت با برگزاری نشست‌های تخصصی و برپایی غرفه هلدینگ مالی این بانک در سومین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی به تبیین راهکارهای تخصصی مالی و تشریح سیاست‌ها و اقدامات خود در حمایت از صنعت پتروشیمی پرداخت.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در جلسه با مدیران درمان تأمین اجتماعی سراسر کشور: " راهبرد ما در تأمین اجتماعی فعالیت در چارچوب کلی نظام سلامت است. واقعیت از منظر مردم این است که سهم پرداختی توسط بیمار با وضعیت مطلوب فاصله دارد. ما باید افزایش رضایتمندی مردم را به عنوان یک اصل در همه برنامه‌ها مورد توجه قرار داده و متناسب با وضعیت کلان سازمان، برای بهبود خدمت‌رسانی به مردم و استفاده بهینه از منابع موجود برنامه‌ریزی کنیم."
توسط معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام شد:

بانک رفاه حائز رتبه دوم کشوری در پرداخت وام بدون ضامن

بر اساس اعلام معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک رفاه کارگران با پرداخت ۲۵ هزار و ۳۳۲ فقره تسهیلات در بهمن ماه سال جاری، حائز رتبه دوم کشوری در تعداد تسهیلات پرداختی بدون ضامن به متقاضیان در میان بانک‌های دولتی و نیمه‌دولتی شده است.
با حضور مدیرعامل انجام شد:

افتتاح همزمان 2 شعبه بانک سینا در شیراز

در راستای توسعه زمینه های خدمت رسانی به هم وطنان گرامی و استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های شهر شیراز، 2 شعبه جدید بانک سینا در مرکز استان فارس با حضور مدیرعامل این بانک به بهره برداری رسید.