بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی از پرداخت بیش از ۲۶ هزار و ۸۹۱ میلیارد ریال تسهیلات خرد بدون ضامن، توسط ۱۱ بانک دولتی و نیمه دولتی در بهمن ماه سال جاری خبر داد.
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن، بهای پوند و بهای یورو افزایشی بود. ضمن اینکه ۲۷ واحد پولی افزایش و قیمت ۱۱ ارز کاهش یافت، نرخ ۸ واحد پولی دیگر نیز ثابت ماند.
سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در حکمی حسن شریفی، مدیرعامل بیمه ایران را به عنوان عضو اصلی هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان وزارت امور اقتصادی و دارایی منصوب کرد.
بانک پارسیان با هدف پشتیبانی و مانع زدایی از تولید و نقش آفرینی موثرتر در توسعه صنعت پتروشیمی و تامین نیازهای شرکت های صنعت پالایش و پتروپالایش به صورت فعال در سومین نمایشگاه تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی حضور یافت.
فرشید پورکیان با حکم علی جباری- مدیرعامل بیمه رازی به عنوان مشاور مدیرعامل و مدیر پشتیبانی و ساختمان معرفی شد.
با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته توافق بازخرید بود. از این رو، این بانک به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید به مبلغ 837.5 هزار میلیارد ریال اقدام کرد.
​حجت‌اله صیدی، مدیر عامل بانک صادرات ایران از ظرفیت سالانه یک و نیم تا ۲ میلیارد دلاری نظام بانکی برای تامین مالی صنعت پتروشیمی خبر داد و گفت: ظرفیت تولید سالانه ۲۵۰ میلیون تن محصولات پتروشیمی تا ۱۰ سال آینده با کمک نظام بانکی فراهم است.
میانگین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز در بازار آزاد تهران به ۱۱ میلیون و ۴۶۰ هزار و ۳۳۳ تومان رسید.
استقلال بانک مرکزی دارای دو مفهوم است؛ نخست آنکه بانک مرکزی از آزادی تصمیم‌‌گیری در مورد چگونگی دستیابی به اهداف خود برخوردار است. دوم، تغییر تصمیم‌های بانک مرکزی از سوی سایر قوای حکومت بسیار دشوار است.
سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی تقویت منابع مالی بانک توسعه تعاون را یک ضرورت دانست و گفت: بخشی از این منابع می‌تواند از طریق صندوق توسعه ملی در اختیار نهادهای تأمین مالی اقتصاد تعاون قرار گیرد.
​متقاضیان حقیقی و حقوقی دریافت تسهیلات جدید طرح «مژده» بانک صادرات ایران تا نیمه شعبان (٢٧ اسفندماه) مهلت دارند از مزیت‌ وام‌های ارزان‌ قیمت این طرح در قالب کارت مرابحه اعتباری با نرخ‌های ترجیحی ٤ تا ١٢ درصد استفاده کنند.
در صرافی بانک ها؛

دلار اندکی پایین آمد

نرخ دلار در صرافی‌های بانکی امروز با ۳۸ تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته، ۲۴ هزار و ۴۳۴ تومان معامله شد.
توسعه خدمات نوآورانه بانک آینده در کسب و کار های اینترنتی؛

همکاری با زرین پال کلید زده شد

بانک آینده و شرکت ‌همراه‌ پرداز زرین (زرین‌پال) با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بر توسعه همکاری‌های مشترک در حوزه کسب‌ وکار و بانکداری نوین، تأکید کردند.