بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

بانک پاسارگاد که به‌تازگی توسط نشریه بنکر موفق به کسب عنوان‌های بانک سال و بانک سال اسلامی ایران شده است در موفقیتی دیگر در بیست‌وچهارمین رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران که توسط سازمان مدیریت صنعتی که اوایل بهمن‌ماه سال جاری برگزار شد، در شاخص‌های فروش، ارزش افزوده و میزان دارایی‌ها رتبه‌های برتر را کسب کرد. در این مطلب نگاه جزئی‌تری از منظر مالی به موفقیت بانک و گروه پاسارگاد ارائه خواهد شد.
اتخاذ رویکرد سیاستگذاری فعال در مسائل اقتصادی:

جزئیات اقدامات بانک مرکزی در کاهش تورم و نقدینگی در ماههای اخیر

معاون اقتصادی بانک مرکزی با اشاره به اینکه در دوره جدید، رویکرد سیاستگذاری فعال در مسائل اقتصادی سرلوحه بانک مرکزی است گفت: تلاش برای کاهش تورم، کاهش رشد نقدینگی، هدایت منابع بانکی به سمت تولید و نظارت بر شبکه بانکی در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفته است.
قائم مقام موسسه اعتباری ملل با بیان این که عدم تغییر ده ساله نرخ کارمزد خدمات، بانک ها را با مشکل مواجه کرده است گفت: لازم است نرخ کارمزد خدمات بانکی بر اساس تورم موجود منطقی شود.
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن، بهای ۱۱ واحد پولی افزایش و قیمت ۲۵ ارز کاهش یافت، نرخ ۱۰ واحد پولی دیگر نیز ثابت ماند.
رییس اداره کل تامین و نظارت بر سامانه های نرم افزاری پست بانک ایران گفت: باجه ها از طریق سامانه مذکور می توانند گزارش‌ها مربوط به منابع و ترکیب آن را به صورت روزانه وگزارشات مربوط به کارمزد و ترکیب آن را به صورت ماهانه مشاهده و مورد استفاده قراردهند.
معاون سیاست گذاری و اعتبار بخشی سازمان فناوری اطلاعات عنوان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه‌ای را به استان‌ها برای اعطای تسهیلات به فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ابلاغ کرد که ثبت نام از همان زمان آغاز شد
اخلاقی مدیرعامل بانک تجارت در نشست تخصصی تامین مالی طرح‌ها و پروژه‌های پتروشیمی از طریق سیستم بانکی کشور در سومین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با حضور محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور و علی‌ عسگری مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس به تشریح برنامه‌ها و سیاست‌های بانک تجارت در حمایت از صنعت نفت و پتروشیمی کشور پرداخت.
در اولین روز برپایی سومین نمایشگاه تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، علی عسگری مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در مسیر بازدید از نمایشگاه از غرفه بانک پارسیان بازدید و در جریان آخرین دستاوردها و محصولات و خدمات جامع بانک پارسیان در حمایت از تولیدات داخلی قرار گرفت.
مدیر عامل پست بانک ایران در اولین جلسه هم اندیشی و توجیهی اجرای طرح پرداخت تسهیلات بند الف تبصره 18 ماده واحده قانون بودجه سال 1400 کل کشور با تاکید بر اینکه همکاری مشترک برای اجرای این طرح با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فرصت بسیار ارزنده‌ای برای شناسایی مشتریان وفادار در حوزه فناوری اطلاعات، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان است، گفت: مجموع اعتبار تخصیصی برای اجرای این طرح 9 هزار میلیارد ریال است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات چهار هزار میلیارد ریال و پست بانک ایران از محل منابع بانک پنج هزار میلیارد ریال برای اجرای این برنامه تخصیص داده اند.
سرپرست معاونت فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران با تاکید بر ورود جدی این بانک در حوزه های جدید فناوری های مالی گفت: سرویس های بانک در حوزه های بازار سرمایه، بیمه و تسهیلات برای کسب و کارهای نوپا توسعه می یابند.
هم‌ بنیان‌گذار جشنواره نهال فین‌تک با اشاره به برگزاری این دوره از جشنواره از سوی مرکز نوآوری بانک ملی ایران (فینوداد) گفت: همراهی و حمایت‌های بی دریغ بانک ملی ایران از سومین دوره جشنواره «نهال فین‌تک» قابل توجه و تقدیر است.
در دومین روز از برگزاری سومین نمایشگاه ‌و همایش «حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی» سه تفاهم‌نامه همکاری جدید بین بانک صادرات ایران و گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس توسط حجت‌اله صیدی و عبدالعلی علی عسگری، مدیران عامل این دو مجموعه امضا شد.
نماینده مردم شریف شهرستان‌های جهرم و خفر و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بانک رفاه کارگران به سبب توسعه ارائه خدمات بانکی به مستمری‌بگیران و بازنشستگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی، قدردانی کرد.
یک تحلیلگر اقتصادی گفت:بعید می‌دانم که افت شدیدی در قیمت ارز ایجاد شود و اکنون نرخ دلار تا محدود ۲۶ هزار تومان هم کاهش پیدا کرده است و اگر در ادامه نیز نتیجه مذاکرات مثبت باشد، حدودا می‌تواند ۲۰۰۰ تومان کاهش پیدا کند.