بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

قیمت سکه امروز (یکشنبه، یازدهم فروردین ماه ۱۴۰۱) با کاهش ۷۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته (پنجشنبه، ۱۱ فروردین ماه) به ۱۲ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان رسید.
نوروز بهانه شادی است که به نوای چلچله ها گوش سپاریم و رقص شکوفه ها را در تلالو خورشید فروردین بنگریم تا دلهایمان از باران عشق و مسرت بهار لبریز شود.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در دیدار نوروزی با مدیران و کارکنان تأمین اجتماعی استان‌های تهران و البرز ضمن تبریک سال نو از تلاش‌ها و زحمات آنان در سال 1400 قدردانی و اظهار امیدواری کرد که در سال جدید با تلاش و همت مجموعه کارکنان سازمان در سراسر کشور شاهد بهبود و ارتقاء خدمات به جامعه تحت پوشش باشیم و شرایط بهتری را برای فعالیت و خدمت‌رسانی به جامعه فراهم کنیم.
اسماعیل زارعی کوشا در دیدار با مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این استان، گفت: با همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران کسب‌وکارهای کوچک را توسعه می‌دهیم و در بخش گردشگری استان نیز رونق ایجاد می‌کنیم. این بانک می‌تواند تبدیل به بازوی اجرایی دولت در این بخش‌ها شود.
نرخ دلار در صرافی‌های بانکی امروز با ۵۱ تومان افزایش نسبت به روز کاری گذشته، ۲۵ هزار و ۳۳۲ تومان معامله شد.
مدیر بیمه‌های عمر، حوادث و درمان شرکت بیمه تجارت‌ نو با بیان اینکه شرکت وی با بیش از ۵۵۰۰ مرکز تشخیصی-درمانی در سراسر کشور قرارداد همکاری در راستای ارائه خدمات منعقد کرده است، اظهار داشت که امکان خدمات دهی به بیمه‌شدگان درمان تکمیلی به صورت برخط و آنلاین در مراکز طرف قرارداد فراهم است.
بانک آینده، همگام با سیاست‌های کلان اقتصادی کشور، در سال 1401،سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»، حمایت از فعالان اقتصادی، به‌ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان را در اولویت‌ کاری خود قرار داده است.
با افزایش آگاهی عمومی جامعه از بحث سلامت و بیشتر شدن سهم هزینه های درمانی در سبد خانواده ها، توجه اقشار مختلف جامعه به انتقال این ریسک به شرکت های بیمه جلب شده است.
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ رسمی ۹ ارز ثابت ماند، همچنین نرخ ۷ ارز افزایش و ۳۰ ارز کاهش یافت.
نماینده ادوار مجلس گفت: مدیریت ارز دولتی به گونه ای که مردم آسیب نبینند و مفسدین هم به مطامع خودشان نرسند، کار با ارزش دیگری است که باید به آن اشاره کرد.
با وجود آنکه هنوز مذاکرات هسته‌ای به نتیجه نهایی نرسیده اما این امید وجود دارد که با کنار رفتن تحریم‌ها، شرایط برای پایین آمدن قیمت دلار فراهم شود. البته کارشناسان تاکید می‌کنند که همانطور که افزایش ناگهانی قیمت دلار برای اقتصاد ایران جنبه منفی دارد، کاهش ناگهانی آن نیز می‌تواند برای فعالان اقتصادی مشکلاتی جدید به وجود آورد.