بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

بانک کشاورزی به منظور مساعدت با بدهکاران بخش کشاورزی که دچار حوادث غیر مترقبه از جمله خشکسالی شده اند و در اجرای بند خ تبصره 33 قانون برنامه ششم توسعه بیش از 73هزار میلیارد ریال از مطالبات خود را تعیین تکلیف کرد.
پست بانک ایران بخشنامه شماره 376911‏‏‏/00 مورخ 24‏‏‏/12‏‏‏/1400 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص دستورالعمل حدود و چگونگی ارائه غیرحضوری خدمات پایه به ارباب رجوع در بانک ها و موسسات اعتباری غیر بانکی را به واحدهای ستادی و شعب خود ابلاغ کرد.
رئیس کل بیمه مرکزی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و همزمانی آن با نخستین روزهای کاری سال جدید، اظهار داشت: ماه رمضان به تعبیر مقام معظم رهبری ماه فرصت سازی است و امیدوارم بنیان محکمی برای تدبیر امور در طول سال جاری قرار گیرد.
مدیرعامل اسبق بانک تجارت گفت: یکی از ابزارها برای مبارزه با این تورم در کنار کنترل نقدینگی که بانک مرکزی دنبال می‌کند، مالیات بر عایدی سرمایه یا در واقع مالیات بر عایدی ناشی از تورم است که می‌تواند کمک‌کننده باشد و تورم ناشی از قیمت‌ها را کم کند و مانع افزایش قیمت‌ها در آینده شود.
بانک آینده، همگام با سیاست‌های کلان اقتصادی کشور، در سال 1401،سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»، حمایت از فعالان اقتصادی، به‌ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان را در اولویت‌ کاری خود قرار داده است.
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ رسمی یورو کاهش یافت و نرخ پوند ثابت ماند. در این روز نرخ رسمی ۱۴ ارز افزایش و ۱۱ ارز هم کاهش یافت. همچنین نرخ رسمی ۲۱ ارز ثابت ماند.
مرتضی فیروزآبادی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) از اقدامات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در حوزه توانمندسازی مدجویان حمایتی و تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف پرداخت تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد در استان خراسان جنوبی تقدیر کرد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در اولین روز کاری بعد از تعطیلات نوروز با شرکت در جلسه‌‌ای که با حضور نمایندگان کانون‌های بازنشستگی تشکیل گردید از افزایش منصفانه مستمری بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ خبر داد.
مدیرعامل بانک دی با تأکید بر نقش محوری نظام بانکی در تحقق شعار سال مبنی بر «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» گفت: مجموعه سیاست‌ها و برنامه‌های بانک دی در مسیر تحقق شعار سال، تدوین و ابلاغ شده است.
معاونین بانک دی در حوزه‌های « معاونت اعتبارات و وصول مطالبات»، « معاونت شعب»، « معاونت فناوری اطلاعات»، «‌معاونت حقوقی» و « مدیریت راهبرد بازار» و « مشاور امور مالی» در جلسه‌ای با حضور مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره، معرفی شدند.
آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد که متوسط قیمت فروش سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم و جدید از فروردین ماه تا پایان بهمن ماه سال گذشته به ترتیب با رشد ۱۳ و ۱۱.۷ درصدی مواجه شده است.
بیش‌ترین مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان تهران با مانده ۲۷۰۳۵.۱ هزار میلیارد ریال و کم‌ترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۱۳۳.۷ هزار میلیارد ریال است.
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با استناد به مصوبات هشتادمین جلسه شورای عالی اشتغال، کارگروه ملی و سی و سومین جلسه کمیته فنی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی مصوب سال ۹۶، مجوز امهال طرح هایی تسهیلاتی که از منابع این قانون استفاده کرده و به بهره‌برداری نرسیده‌اند و یا پس از بهره‌برداری قادر به بازپرداخت تسهیلات در موعد مقرر نبوده‌اند را صادرکرد.