بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

در بهمن سال ۱۴۰۰ در کل ۶.۳ میلیون فقره به ارزش ۲۶۵.۹ هزار میلیارد تومان مبادله شده بود که سهم چک های برگشتی برابر با ۵۶۷ هزار فقره به ارزش ۳۲.۲ هزار میلیارد تومان بوده است. از این رو نسبت تعداد و ارزش چک های برگشتی به مبادله شده در بهمن ماه به ترتیب برابر با ۹ درصد و ۱۲.۱ درصد است.
مدیر‌عامل پست‌ بانک‌ ایران ضمن تبریک فرا رسیدن ایام عید سعید فطر به پیشگاه مسلمان جهان، ملت شریف ایران و همکاران، سهامداران، بازنشستگان و خانواده بزرگ پست‌ بانک‌ ایران، پیامی به همین مناسبت صادر کرد.
گردهمایی تخصصی شرکت‌های حمل‌ونقل فعال در حوزه ترانزیت کالا با حضور برخی مقامات دولتی و قضایی کشور، همچنین مدیران تشکل‌های صنفی صنعت حمل‌ونقل و شرکت‌های حمل‌ونقل فعال در حوزه ترانزیت کالا ، توسط شرکت بیمه پاسارگاد در شهر مشهد مقدس برگزار شد.
بانک رفاه کارگران با هدف تسهیل در پرداخت غیرحضوری وجوهات شرعی، از فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم به منظور واریز زکات فطریه و کفاره روزه هم‌وطنان مهرورز و نوع‌ دوست به حساب آسایشگاه خیریه کهریزک خبر داد.
اجاره حساب های بانکی توسط افراد کلاهبردار و به منظور پوشش فعالیت های مجرمانه انجام می شود، بر این اساس هموطنان ضمن هوشیاری در این زمینه مراتب را به مراجع قضائی و قانونی اطلاع دهند.
با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌ بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته توافق بازخرید بود. از این رو، این بانک به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید به مبلغ 899.6 هزار میلیارد ریال اقدام کرد.
بانک مرکزی در گزارشی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ رسمی ۱۰ ارز کاهش و ۲۰ ارز افزایش یافت و نرخ رسمی ۱۶ ارز نیز ثابت ماند.
یک کارشناس بانکی گفت: ابلاغیه جدید براین نکته تاکید دارد که اگر بانک‌ها قرار است اضافه برداشتی داشته باشند، حتما باید وثیقه‌گذاری کنند. این کار در صورتی که به درستی اجرا شود، کار خوبی است زیرا معنای آن این خواهد بود ‌که بانک‌ها سهام یا اوراق خریداری شده را در زمان اضافه برداشت به وثیقه بگذارند یا حتی اوراق منتشر شده توسط بانک مرکزی، سازمان برنامه، شهرداری‌ها یا جاهای دیگر و یا خود سهام بانک‌ها را به عنوان وثیقه مورد توجه قرار دهند و در قبال آن‌ها از بانک مرکزی پول دریافت کنند.
مدیرعامل سابق شبکه بانکی تصریح کرد: بانک‌های خصوصی سپرده‌های مردم را در شرکت‌های تابعه خود یا بازارهای سرمایه‌ای سرمایه گذاری کرده‌اند این در حالی است که در سیاست‌های جدید ابلاغی وزارت اقتصاد، قرار است سرمایه گذاری بانک‌ها در این بازارها از جمله سکه و طلا و مسکن ممنوع شود.