بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

1400 سال تحقق اهداف بیمه تعاون بود؛ سالی که به هزار میلیاردی شدن شرکت مختوم شد و بر این اساس در این گزارش به روند تحقق دستیابی به این مسیر مورد بررسی قرار گرفته است.
معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت:هر فرد با همه کارت‌های بانکی که از آن‌ها برای انجام تراکنش‌های خرید استفاده می‌کند، می‌تواند این کار را انجام دهد و نیازی به کارت جدید یا افتتاح حساب جدید نیست.
بانک مرکزی در گزارشی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ رسمی ۲۹ ارز کاهش و ۹ ارز افزایش یافت و نرخ رسمی ۸ ارز نیز ثابت ماند.
مصطفی قمری وفا: موضوع مسدودی و رفع مسدودی وجوه حساب افراد دارای دسته چک، برنامه‌ای پیچیده است که برای هر کدام از این‌ها، بانک‌ها حدود ۱۵۰ تست باید انجام می‌دادند.
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ رسمی پوند و یورو با کاهش همراه بود.
معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی جزئیات تمام اقداماتی را که درباره قانون جدید چک، اجرایی شده‌اند تشریح کرد و گفت: دسترسی به خدمات سامانه صیاد از طریق پیامک امکانپذیر شده است و الان در شبکه بانکی هر فردی یک چک برگشتی حتی به میزان یک ریال هم داشته باشد، حساب وی قفل می‌‌شود و دیگر نمی‌تواند چک صادر کند.
مدیرعامل بانک تجارت در خصوص بسته راهبردهای بانکی اظهارداشت: وزارت اقتصاد به عنوان متولی تدوین اهداف اقتصادی کشور و پیگیری تحقق، چارچوب‌ هایی را که در دولت تصویب شده است را مبنا قرار داده و راهبردهای خود را در نظام بانکی براساس آن تدوین و تنظیم کرده است.
بنابر اعلام سازمان تامین اجتماعی افزایش حقوق بازنشستگی این سازمان هیچ ربطی به مصوبه دولت در خصوص افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان ندارد. با این توضیحات احتمال افزایش ۳۸ تا ۵۷ درصدی مستمری سال ۱۴۰۱ کارگران بازنشسته به صورت ضمنی تایید شد.
ثبت‌نام وام فرزندآوری از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شده و حالا جزئیات جدیدی از وام فرزندآوری مشخص شده است. مدت بازپرداخت وام و دوره تنفس شش ماهه از جزئیات جدید اعلام شده است.
مصوبه وام فرزندآوری به شبکه بانکی ابلاغ شده است. اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد وام فرزندآوری به همه افراد تعلق نمی‌گیرد و مردم برخی از استان‌ها نمی‌توانند وام فرزندآوری دریافت کنند.
برندگان ۵۰ جایزه پنج میلیون ریالی پویش همراه نیک که با هدف جمع‌سپاری کمک‌های انسان‌دوستانه‌ی هموطنان از طریق همراه بانک تجارت برگزار شد، به قید قرعه شناخته شدند.
«داریوش بلدی» مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم ضمن ابراز رضایت از نحوه و کیفیت خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، از تلاش‌های صورت گرفته در راستای دستگیری از محرومان و نیازمندان واقعی جامعه تقدیر کرد.
در راستای توسعه ابزارهای اسلامی موجود در نظام بانکی کشور، انتشار اوراق خرید دین مبتنی بر مطالبات شبکه بانکی از بخش دولتی در پنجاه و ششمین و پنجاه و هفتمین جلسه شورای فقهی به تصویب رسید.