بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

مدیرعامل بانک تجارت گفت: 90 درصد تأمین مالی اقتصاد کشور برعهده بانک‌ها است و کمتر از 10 درصد آن از طریق بازار سرمایه انجام می شود که در همین 10 درصد سهم بازار سرمایه هم بانک‌ها دخالت دارند و باید به سمتی برویم که بازار سرمایه سهم بیشتری از تأمین مالی اقتصاد پیدا کند.
مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران با اعلام این مطلب که بر اساس اسناد بالادستی و قوانین برنامه توسعه پنج ساله کشور هر ایرانی باید دارای پرونده الکترونیک سلامت باشد؛ گفت: نسخه الکترونیک جزء مهمی از پرونده الکترونیک سلامت است.
مدیرعامل بیمه رازی با بیان اینکه نسبت خسارت بیمه رازی از صنعت کمتر بوده است، گفت: شرکت بیمه رازی با وجود آنکه به تمام تعهدات خود در سال 1400 پاسخ گفته است، ضریب خسارت کمتری نسبت به میانگین صنعت داشته و این بیانگر عملکرد بیمه رازی در جذب ریسک‌های منطقی بازار دارد.
بانک مرکزی در گزارشی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ رسمی ۲۰ ارز کاهش و ۱۳ ارز افزایش یافت و نرخ رسمی ۱۳ ارز نیز ثابت ماند.
1400 سال تحقق اهداف بیمه تعاون بود؛ سالی که به هزار میلیاردی شدن شرکت مختوم شد و بر این اساس در این گزارش به روند تحقق این مسیر پرداخته شده و در این قسمت نقش فرهنگسازانه بیمه تعاون مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
دولت سیزدهم از نقشه جدید خود برای هدایت وام‌ها در شبکه بانکی رونمایی کرد. وزارت اقتصاد در تشریح این نقشه عنوان کرده است: در اقتصادی که نرخ سود حقیقی منفی است، تمایل بازیگران آن به اخذ تسهیلات و عدم پرداخت به موقع آن سوق پیدا می‌کند، عرضه و تقاضای پول در تعادل نیست و اعتبارات بانکی جیره‌بندی می‌شود. این جیره‌بندی، منجر به ایجاد تضاد منافع و فساد فرآیند اعطای تسهیلات می‌شود.
عملیات بازسازی و تجهیز شعبه بلوار مدرس مشهد (کد ۱۸۰۴) بر اساس هویت بصری جدید بانک اقتصادنوین پایان یافت و این شعبه با طراحی جدید آماده ارائه خدمات نوین بانکی به هموطنان گرامی است.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی، ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری را جراحی بزرگ در حوزه رفاه و تأمین‌اجتماعی دانست و گفت: "بعد از چهل و اندی سال از استقرار نظام اسلامی و در گام دوم انقلاب اسلامی، این سیاست‌ها با درنظر داشتن دستاوردهای سالیان گذشته و مشکلات و کاستی‌های این حوزه و با شناسایی دقیق ریشه‌های اصلی کاستی‌های این حوزه، تدوین و ابلاغ شده است. هرچند ترمیم و اصلاح مسائل و چالش‌های حوزه رفاه و تأمین ‎اجتماعی کار آسانی نیست؛ اما با توجه به اینکه این سیاست‌ها با سطوح و جوانب مختلف زندگی مردم در ارتباط است، اگر به شکل صحیح و هدفمند این سیاست‌ها را اجرا کنیم، اقشار مختلف مردم، از دستاوردهای آن، منتفع خواهند شد."
مدیرکل سیاست ها و مقررات ارزی بانک مرکزی در گفت وگو با خبر سیما با تشریح دستورالعمل جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: دارندگان ارز بالاتر از ۱۰ هزار یورو و معادل آن از امروز با ابلاغ قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز سه ماه فرصت دارند که اگر سند معتبر خرید از بانک ها و صرافی های مجاز در این خصوص ندارند، این ارز‌ها را به صرافی‌های مجاز بفروشند.
مدیرکل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی گفت: تا سقف ۱۰ هزار یورو بلامانع است ولی بیش از این مبلغ به شرط داشتن صورت حساب خرید از صرافی ها، بانک‌ها، موسسات اعتباری و یا اظهارنامه گمرکی تا مدت زمان شش ماه از اظهارنامه گمرکی منعی ندارد و تا قبل از این مهلت فرد موظف است که این ارز را به واحدهای بانکی و صرافی ها بفروشد یا نزد آن ها در حسابی به نام خود نگهداری کند.
قیمت سکه طرح جدید امروز بدون تغییر قیمت نسبت به روز کاری گذشته ۱۳ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان شد.
نرخ دلار در صرافی‌های بانکی امروز با ۸۷ تومان افزایش نسبت به روز کاری گذشته 25 هزار و ۵۹۶ تومان معامله شد.
صادرکنندگان و دریافت‌کنندگان چک های جدید از امروز می‌توانند با ارسال پیامک به سرشماره 4040701701، نسبت به «ثبت»، «تایید دریافت»، «انتقال»‌، «استعلام» و همچنین «معرفی شماره تلفن همراه برای اطلاع از ثبت یا انتقال چک به نام فرد» اقدام کنند.
مدیرعامل بانک ملت، با بیان اینکه این بسته در راستای سیاست‌های رییس جمهوری و وزارت اقتصاد برای تحقق رویکرد شفاف سازی طراحی شده است، گفت: چهار اقدام بزرگ در شبکه بانکی کشورمان به اجرا رسیده که ارایه تسهیلات بدون ضامن از جمله آن است و از زمان آغاز طرح صدها میلیارد تومان وام بدون ضامن به مردم پرداخت شده است.
مدیرعامل بانک پارسیان در نشست مشترک مدیران و روسای صندوق نوآوری و شکوفایی با بانک پارسیان بابیان اینکه 25 درصد شرکت‌های دانش‌بنیان در بانک پارسیان حساب بانکی دارند، از طراحی بسته‌های خدماتی در این بانک در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و گفت: بانک پارسیان همکاری‌های خوبی را برای توسعه زیست‌بوم نوآوری آغاز کرده است. ما امروز آماده هرگونه همکاری مشترک دیگر در پروژه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های صندوق نوآوری در جهت توسعه اشتغال، ارتقای کسب‌وکار، تولید و صادرات هستیم.