بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

مراسم معارفه حسن مونسان و صمد عزیز نژاد دو عضو جدید هیات مدیره بانک ملی ایران با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد و مدیر عامل و اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران برگزار شد.
قیمت سکه طرح جدید امروز با ۳۱۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز کاری گذشته به ۱۳ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان رسید.
بانک سپه در راستای ایفای مسئولیتهای اجتماعی خود و با حمایت شرکتهای زیر مجموعه این بانک در ماه مبارک رمضان نسبت به آزادی 168 زندانی جرائم مالی غیرعمد، تهیه 4 هزار بسته معیشتی برای خانواده های زندانیان نیازمند و ساخت و نوسازی 7 مدرسه و یک خانه بهداشت در مناطق محروم کشور اقدام کرد.
سرپرست معاون امور شعب و بازاریابی منطقه دو بانک ملی ایران در دیدار با استاندار لرستان با بررسی تقویت راه های همکاری، بر لزوم رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی اقشار ضعیف و نیازمند جامعه در استان لرستان تاکید کرد.
بر اساس اصلاحیه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از تاریخ 10 اردیبهشت ماه سال 1401 هنگامی که سپرده‌گذاری با تحویل اسکناس ارز انجام شده باشد، بانک سپرده‌پذیر در صورت درخواست سپرده‌گذار، مکلف و متعهد به عودت همان نوع ارز اسکناس به مشتری بوده و علاوه بر این سود سپرده ارزی نیز ‌باید به صورت نقدی (اسکناس ارز) پرداخت شود.
طبق گزارش کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، بانک کارآفرین با پاسخگویی به ۱۰۰ درصد درخواست‌های مطرح شده از طریق سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات با میانگین زمان پاسخگویی چهار روزه، در میان بانک‌های دولتی و خصوصی، در رتبه سوم قرار گرفت.
نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به جلسه آخر کمیسیون اصل نود با مسئولان بانک مرکزی گفت: طبق مصوبات این جلسه و به گفته مسئولان بانک مرکزی به زودی این تکلیف توسط همه بانک­ها به مردم ارائه می­‌شود که به قطع می‌­تواند بیش از گذشته به کاهش چک‌­های برگشتی و افزایش اعتبار و اطمینان چک‌­ها کمک کند.
مدیرعامل بانک‌ مسکن گفت: تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن ۱۳ هزار و ۸۶۶ میلیارد تومان به حساب سازندگان واریز شده است که از این رقم ۸ هزار و ۲۵۴ میلیارد تومان از محل آورده متقاضیان و ۵ هزار و ۶۱۲ میلیارد تومان از محل تسهیلات است.