بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

بانک مرکزی در گزارشی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ رسمی ۲۴ ارز کاهش و ۱۴ ارز افزایش یافت. همچنین نرخ رسمی ۸ ارز ثابت ماند.
مدیرعامل بیمه میهن با هدف آگاهی از وضعیت عملکرد و مسائل شعبه زنجان و نیز دیدار با بیمه گذاران بزرگ این شرکت در زنجان، امروز با کارکنان، نمایندگان و کارگزاران این شعبه و مدیرکل بنیاد مسکن و مدیران عامل شرکت آب و برق منطقه ای این استان دیدار و به بحث و گفتگو و تبادل نظر پرداخت.
رئیس‌ کل بانک مرکزی در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: با توجه به اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، شبکه بانکی تمام قد در خدمت رونق بخش تولید کشور به منظور توسعه صادرات و اشتغال‌آفرینی است.
سازمان تأمین اجتماعی با یادآوری اینکه ارسال لیست و پرداخت حق بیمه کارفرمایان از ماه جاری تنها از طریق سامانه غیرحضوری این سازمان امکان‌پذیر است، اعلام کرد: شعب این سازمان روزهای پنج‌شنبه و جمعه برای راهنمایی و حل مشکلات کارفرمایان در این زمینه دایر هستند.
​«جشن واژه» سوم غرفه بانک صادرات ایران در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور ناصر فیض، شاعر و طنزپرداز معروف کشورمان، شاهد استقبال دوستداران و علاقه‌مندان شعر طنز بود.
حسب فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و رئیس‌جمهور محترم و علما و مراجع تقلید مبنی بر ترویج بانکداری اسلامی، در دیدار اسماعیل للـه‌گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران با علمای عظام قم مقرر شد ضمن استفاده از رهنمودهای مراجع عالیقدر در خصوص مسائل بانکی و اقتصادی به ویژه در حوزه پیاده‌سازی بانکداری اسلامی، همکاری مشترکی بین حوزه‌های علمیه سراسر کشور و بانک رفاه کارگران در خصوص تقویت بانکداری اسلامی به‌ عمل آید.
سرپرست بانک سینا در مراسم افتتاح شعبه این بانک در بندر شهید رجایی لزوم تلاش در جهت حمایت از تولید با استفاده از ظرفیت های دروازه تجارت جهانی را مورد تاکید قرار داد.
​مشاور فرهنگی مقام معظم رهبری گفت: حوزه فرهنگ هم بخشی از زندگی و معیشت مردم است باید کاری کنیم که فرهنگ سهم مناسبی در سبد زندگی مردم داشته باشد و نقش بانک‌ها صادرات ایران در حمایت از این حوزه نقش مؤثری است.
مدیرعامل بانک ملی ایران و رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی در چهلمین نشست مشترک مدیران عامل نظام بانکی کشور بر ضرورت اصلاح نظام بانکی و قانون بانکداری در کشور تاکید کرد و اظهار داشت: اطمینان داریم با اولویت قرار دادن تدوین ساز و کار جدید و اصلاحات ساختاری و پایه ای قوانین و همچنین بازنگری آنچه که به عنوان فعالیت های بانکی است، شاهد تحول در نظام بانکی و شبکه پولی کشور خواهیم بود.
رئیس کل بانک مرکزی در دیدار با معاون نخست وزیر کوبا گفت: ایران و کوبا پیشینه طولانی در همکاری های مشترک دارند و امیدوارم در آینده ضمن تداوم این تعاملات، روابط و همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور و از آن جمله همکاری‌های بانکی بسط یابد.
در ادامه برگزاری 36 نوبت حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال گذشته، اولین مرحله حراج اوراق مزبور توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی در سال 1401، روز سه شنبه 3 خردادماه برگزار می‌شود.