بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

​بانک صادرات ایران با پرداخت بیش از ۱۳ هزار فقره تسهیلات حمایتی به ارزش بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال از ابتدای سال تا 20 اردیبهشت امسال، مسئولیت‌های اجتماعی خود را همچنان در دستور کار دارد.
رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: با پوشش کاملی که در بازارها داریم، قطعاً آرامش در بازار ارز ایجاد می‌شود؛ البته بانک مرکزی از ظرفیت قوانین موجود استفاده می‌کند و به‌زودی اختیارات ویژه‌ای هم به بانک مرکزی اعطا می‌شود و این امر می‌تواند به تعادل در بازار کمک زیادی کند.
معاون فناوری های نوین بانک مرکزی از اتصال شبکه خودپردازهای کشور در زمینه ثبت چک در سامانه صیاد خبر داد و گفت: در آینده نزدیک با توجه به اتصال زیرساخت شبکه کارتی، دارندگان چک می توانند با مراجعه به خودپردازهای متصل به سامانه صیاد بدون لزوم یکسان بودن بانک صادرکننده چک و خودپرداز، نسبت به ثبت، تایید، انتقال و استعلام چک اقدام کنند.
شرکت بیمه تجارت‌نو در سال 1401 استراتژی فروش بیمه‌های خرد را در دستور کار قرار داده و از ابزارهای نوین کسب و کار برای بهبود مستمر فضای کسب و کار بهره خواهد برد. همچنین در حوزه پرداخت خسارت در سال جاری برنامه ریزی های ویژه ای انجام شده است
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به همراهی همیشگی بانک ملی ایران با این نهاد و تحقق حداکثری تکالیف تسهیلاتی بانک طی چند سال اخیر گفت: بانک ملی ایران همواره در ثواب بزرگ اشتغال زایی مددجویان کشور دخیل است و به نمایندگی از طرف همه امدادگران و جامعه هدف کمیته امام خمینی (ره) و مددجویان کشور کمال قدردانی را از این بانک دارم.
مدیر عامل بانک ایران زمین تاکید کرد: توسعه کسب و کارهای خرد و تولیدات داخلی یکی از اولویت های اصلی در پیشرفت نظام اقتصاد کشور است و برنامه و استراتژی تعیین شده بانک ایران زمین بر همین راستا تدوین شده است.
نائب رئیس هیئت مدیره و سرپرست شرکت بیمه آسماری با مروری بر تاریخچه تحولات صنعت بیمه در کشورمان پس از انقلاب اسلامی و نیز چگونگی مواجهه با تحریم، به بیان نکاتی درباره شیوه نرخ گذاری بیمه ها، بیمه های اتکایی و نیز لزوم توجه به دانش روز و بومی سازی علم بیمه پرداخته است.
مدیریت شعب استان کهگیلویه و بویراحمد در فروردین ماه سال جاری، با افزایش چهار هزار و ۵۴۹ دستگاه پایانه فروشگاهی متصل به حساب‌های پست بانک ایران رتبه اول رشد این شاخص را در تحقق اهداف کمی، پایش و پویش سال ۱۴۰۱ بدست آورد.
ضمن اعلام نتیجه‌ دومین مرحله از حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰1 (مورخ 10 خرداد ماه)، به اطلاع می‌رساند ‌حراج جدید اوراق یاد شده در تاریخ 18 خرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
روابط عمومی بیمه پاسارگاد دعوت نامه ای برای حضور به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت بیمه پاسارگاد (سهامی عام) ارسال کرد.
مدیر بیمه‌های مسئولیت بیمه "ما" و دبیر کارگروه بیمه‌های مسئولیت سندیکای بیمه‌گران ایران گفت: در حال حاضر و بر حسب پیگیری اداره کل نظارت بیمه مرکزی ج.ا.ا در حال جمع آوری اطلاعات بیمه‌ای این مجموعه هستیم و تاکنون تعدادی بیمه نامه با موضوعات مختلف برای این پروژه شناسایی شده است که اطلاعات اولیه آن را برای اداره کل نظارت بیمه مرکزی ارسال کرده ام، البته متاسفانه با توجه به ابعاد گسترده این حادثه به نظر می‌رسد وجود این بیمه‌نامه‌هایی که نام آنها در نزد محافل و اقوال مختلف پیچیده است پاسخگوی پوشش گسترده آن نباشد زیرا بیمه نامه های صادره دارای محدودیت پوششی هستند.