بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

بانک مرکزی در گزارشی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ رسمی ۲۱ ارز از جمله پوند و یورو کاهش و ۱۲ ارز افزایش یافت. همچنین نرخ ۱۳ ارز ثابت ماند.
عضو هیات عامل بانک مسکن با اشاره به ثبت الکترونیکی مدارک در این بانک عنوان کرد: شعب بانک مسکن در سراسر کشور موظف هستند از دریافت مدارک کاغذی از جمله کپی شناسنامه و کارت ملی خودداری کنند.
رئیس هیات مدیره بانک با اشاره به فعالیت‌های بانک توسعه تعاون در حمایت از صنایع، به تشریح و تبیین خدمات بانک پرداخت و خاطرنشان کرد: بسته‌های حمایتی بانک توسعه تعاون در راستای حمایت از صنایع و گسترش فعالیت‌های اشتغال‌زا در قالب منابع صندوق توسعه ملی مؤثر و کارساز بوده است.
بیش از 7دهه از زمان تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر در ۱۹۴۸ می‌گذرد و در این‌ سال‌ها یکی از مهم‌ترین موضوعات محوری در عرصه بین‌المللی، بحث پذیرش دولت‌ها و پایبندی آن‌ها به کرامت انسانی است. با اینکه حقوق بشر اعلامیه‌ و قراردادی اجتماعی است، همچنان این اعلامیه و مفاد آن منتقدان و مخالفان زیادی دارد، اما در مجموع بیشتر ملت‌ها و دولت‌های جهانی این اعلامیه را بامحوریت کرامت انسانی به‌عنوان اصل جهانی  پذیرفته‌اند و برخی از کشورها نیزهنوز درباره مفاد آن ابهام دارند.
مدیرعامل بانک ملی ایران در جریان برگزاری هم اندیشی با کارکنان اداره امور شعب استان قم بر لزوم برنامه ریزی در راستای خدمت‌رسانی شایسته به مشتریان تاکید کرد و از تولید محصولات نوآورانه و فناورانه جدید بانک براساس نیاز مشتریان در سال جاری خبر داد.
در راستای اجرای فرمان هشت ماده‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مبارزه با مفاسد اقتصادی و ارتقای سلامت اداری در دهم اردیبهشت 1380 و همچنین رویکردهای رئیس‌جمهور محترم برای مبارزه عملی با فساد، "ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در صنعت بیمه" تشکیل شد.
در پی تماس سودجویان و کلاهبردارانی که با ادعای داشتن مجوز از بیمه مرکزی به فروش محصولات جعلی بیمه ای اقدام می کنند اطلاعیه ای از سوی نهاد ناظر صنعت بیمه صادر شد.
سخنگوی اجرای قانون چک در بانک مرکزی اعلام کرد: خودپردازهای تمامی بانک های پرمشتری به سامانه صیاد متصل شدند به گونه ای که هم اکنون بالغ بر 41 هزار خودپرداز و کیوسک بانکی در سراسر کشور به خدمات سامانه صیاد مجهز شده اند.
قائم مقام مدیرعامل مترو تهران، ارائه خدمات بیمه رازی به این شرکت را قابل قبول دانست و گفت: همکاران مترو تهران از خدمات دریافتی بیمه رازی رضایت حداکثری دارند.
آیین تودیع و معارفه خدامی مدیرکل سابق و محبی فر سرپرست جدید اداره کل آموزش وپژوهش با حضور دکتر سلامی سرپرست معاونت برنامه ریزی و نوآوری، در دفتر آموزش و پژوهش برگزار شد.
مجید رحمتی مدیر کل بیمه های مسئولیت و حمل ونقل در راستای توسعه بیمه هایی دریایی و آشنایی با مشکلات واحدهای اجرایی و شبکه نمایندگان در جذب و حفظ بیمه های دریایی، بهمراه جمعی از کارشناسان این حوزه، از بیمه ایران استان گیلان بازدید نمود.
گواهی سپرده شمش طلا با مشارکت بانک ملت، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران( ایمیدرو)، بورس کالا و شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران به صورت رسمی رونمایی شد.