بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

بانک ملت گزارش تحلیلی فعالیت خود را در مقطع منتهی به اردیبهشت ماه 1401 منتشر کرد که بر این اساس، این بانک با تراز عملیاتی 33.816 میلیارد ریال و ثبت رکورد در هشت ماه گذشته، رتبه نخست را در بین بانک های بورسی از آن خود کرده است.
نگارخانه و موزه ی آفرین با حضور دستیار ویژه وزیر و مدیر کل حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی، مدیرعامل بانک، اعضاء هیات مدیره بانک، اعضای هیأت امنای نگارخانه و موزه‌ی آفرین و جمعی از چهره‌های صاحب‌نام هنرهای تجسمی کشور افتتاح شد.
میزان سپرده‌ها و تسهیلات بانکی تا پایان اسفند سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۹ به ترتیب معادل ۴۲.۷ و ۴۸.۳ درصد افزایش یافته است.
مجمع عمومی عادی سالانه بیمه نوین صبح روز چهارشنبه 11 خردادماه برای بررسی و تصویب صورت‌های مالی سال مالی منتهی به 29 اسفند 1400با حضور بیش از 59 درصد سهام‌داران برگزار و با تصویب مجمع به ازای هر سهم 12 ریال سود نقدی تقسیم خواهد شد.
آیین مرحله دوم قرعه‌کشی "جشنواره کارت‌خوان برنده بانک پارسیان" با شعار" اگر کارت‌خوان پارسیان داری، درهرحال برنده‌ای" صبح روز چهارشنبه 11 خردادماه سال جاری هم‌زمان با ولادت با سعادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) با حضور نمایندگان بانک پارسیان و شرکت تجارت الکترونیک و هیات نظارت در ساختمان مرکزی بانک پارسیان برگزار شد و برندگان خوش‌اقبال این جشنواره شناسایی شدند.
اولویت راهبردی تأمین‌اجتماعی؛

سرمایه‌گذاری شستا در مناطق کمتر برخوردار

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در ادامه سفر به استان آذربایجان غربی، پس از بازدید از شعبه و درمانگاه تأمین‌اجتماعی میاندوآب، در جلسه‌ای با نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، سرمایه‌گذاری شستا در مناطق کمتر برخوردار را اولویت راهبردی این سازمان اعلام و تأکید کرد: سرمایه و ذخایر شستا متعلق به اقشار تحت پوشش این سازمان است و فعالیت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی در این سازمان باید با رعایت اصل امانتداری؛ از حاشیه سود مناسب و مطمئنی نیز برخوردار باشد.
بانک مرکزی در گزارشی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ رسمی ۲۶ ارز از جمله پوند و یورو کاهش و ۱۰ ارز افزایش یافت. همچنین نرخ ۱۰ ارز ثابت ماند.
در اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها و برای حمایت از تولیدکنندگان و رونق واحدهای تولیدی دام و طیور، تسهیلات دهی شعب منتخب بانک کشاورزی به دامداران و مرغداران روزهای جمعه 13 ،شنبه 14 و یکشنبه 15 خردادماه تداوم خواهد داشت .